Vraag

Poort 80 en 443 openen voor 2,4GHz modus op de Box 12 vanwege Danfoss

  • 22 April 2023
  • 7 reacties
  • 86 keer bekeken

Badge

Danfoss geeft aan dat voor de Ally Gateway voor 2,4 GHz modus de poorten 80 en 443 benodigd zijn. Ik heb zelf weinig kennis hoe dit moet worden ingesteld via KPN Box 12. Kan iemand mij aangeven hoe ik dit het beste kan instellen. Bedankt. -Gerwin


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Daar hoeft u niets voor te doen. Die zijn open. Binnen vandaan naar buiten toe staat alles gewoon open.

Wat is het probleem? 

Badge

Ik heb een Gateway van Danfoss, deze gebruiken wij voor de wireless thermostaten, etc. Om deze te activeren moet je stroom voorzien en aansluiten op de router (Nighthawk). Er branden dan 2 groene leds op de Gateway en naar een paar seconden dooft 1 led (power). Hierdoor kan ik de Gateway way niet toevoegen in de Ally App. Volgens Danfoss heeft dit te maken met de poorten 80 en 443 of DHPC inschakelen.
 

Overige instellingen zijn: 2.4 GHz/20MHz, 802.11b/g/n, WPA2 Personal, kanaal 11, MAC filtering uitschakelen. Deze zijn correct ingesteld in de modem.

Ik krijg dit probleem niet opgelost.

Reputatie 6
Badge +5

begrijp ik nu goed dat er nog een 2e router (Nighthawk) achter de box12 aangesloten is?

Badge

Dat klopt. Wij gebruiken de Nighthawk en twee satellieten voor al het internetverkeer. Bridge van Hue, Gardena, Arlo, etc. gaan ook via Nighthawk en kon ik zonder enig probleem aansluiten. 

Reputatie 7

Volgens Danfoss heeft dit te maken met de poorten 80 en 443 of DHPC inschakelen.

DHCP staat normaliter aan anders zouden andere apparaten ook geen IP adres krijgen en poort 80 en 443 staan uitgaand al open dus daar hoef je niets aan te doen.

Reputatie 7
Badge +24

Als ik een beetje Google op internet, dan heeft dat ding toch gewoon een utp poort? Dan sluit u hem toch gewoon met een kabel aan? Wat heeft het dan met WiFi te maken?

Reputatie 7
Badge +19

Volgens Danfoss heeft dit te maken met de poorten 80 en 443 of DHPC inschakelen.

DHCP staat normaliter aan anders zouden andere apparaten ook geen IP adres krijgen en poort 80 en 443 staan uitgaand al open dus daar hoef je niets aan te doen.

Dan is er toch iets anders aan de hand met de Ally Gateway @Gerwin1966Â