Vraag

poort open zetten warmtepomp

  • 29 November 2020
  • 8 reacties
  • 196 keer bekeken

Hoe kan ik poort 6001 openzetten 

ik heb alles al 10 keer geprobeerd echter niets werkt. precies advies van KPN opgevolgd.

Krijg echter niemand te spreken, moet het maar via deze weg proberen. heeft iemand een idee waarom de uitleg in de vele filmpjes die vrijwel allemaal op hetzelfde uitkomen niet werken.

5 dagen geleden met mijn oude xperiabox v10A werkte alles nog


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @ccm1972 

 

Had je op die oude experiabox ook een port forwarding aanstaan?

Welk advies heb je uitgevoerd?

Normaal zou het niet nodig moeten zijn en is het eigenlijk onwenselijk om een poort open te zetten voor dit soort apparaten.

Maar wil je het perse toch doen dan staat hier een goede uitleg over hoe je poorten opent: https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379

Reputatie 7

Welke Experia Box heb je?

Beste …,

 

ik heb een experia V 10 sinds kort gezien problemen met mijn wifi. de oude was een Experiabox v10A. op de oude hebben wij de poort open kunnen zetten en konden wij extern bij de desbetreffende app.

Op de nieuwe lukt dit dus niet; de link in de mail hebben wij uitvoerig uitgeprobeerd, ook heb ik er nog externe bij gehad gezien KPN desk die hier over gaat niet wil helpen. 

De poort opent domweg niet; volgens de techneut die heeft proberen te helpen zit er waarschijnlijk een bug in het systeem van de V10 / ZTE systeem.

 

Dus als er nog andere ideeen zijn, verneem ik het graag.

 

Grt CCM

Reputatie 7

Kan je eens screenshots plaatsen van de instellingen die je op jouw V10 hebt doorgevoerd voor het benaderen van de warmtepomp.

Zie onder, maar kun je iets specifieker zijn wat je wil zien grt CCM

 

Reputatie 7

Zie onder, maar kun je iets specifieker zijn wat je wil zien grt CCM

Ik mis de toewijzing van die port-forwarding aan het IP adres van de warmtepomp en een scherm waaruit blijkt dat het IP adres van de warmtepomp niet zal wijzigen.

Beste WJB,

 

Hierbij het screenshot wat ik denk dat je bedoelt.

 

Verder sorry mijn verkeerde interpretatie het is de toegangspoort van Loxone om voor de gebruikers toegang te hebben tot de loxone app om de verwarming in te stellen


Reputatie 7

En de warmtepomp heet IP adres 192.168.2.77?

Kan je die, aangesloten op jouw thuisnetwerk, wel rechtstreeks op zijn LAN IP adres bereiken via poort 6001?