Kan het zijn dan KPN poorten blokkeert vanaf Internet richting mijn glasvezel aansluiting? En dan bedoel ik niet op de Experiabox oid maar binnen hun eigen infra?
Ik draai een OpenVPN server op een pfSense (al maanden) achter een Experiabox die ik dmv de DMZ functionaliteit ALLE verkeer richting de pfSense stuur.
Dit werkt perfect, met alle diensten/poorten etc.
Echter merk ik sinds kort dat ik vanaf buiten UDP poort 1195 (waar ik altijd OpenVPN op draaide) ineens niet meer werkt.
Packet captures laten zien dat er geen verkeer binnen komt. Bouw ik de configuratie om naar TCP 1195 dan werkt het wel. Ook elke andere willekeurige UPD of TCP poort gekoppeld aan de OpenVPN server (inclusief firewall rules) werken vlekkeloos. Het lijkt dus niet in de pfSense of OpenVPN config te zitten.
Ook testen vanaf server op internet m.b.t of de poort beschikbaar geeft alleen voor 1195 FILTERED aan terwijl alle andere poorten die ik gebruik OPEN zijn.
The state is either open, filtered, closed, or unfiltered. Open means that an application on the target machine is listening for connections/packets on that port. Filtered means that a firewall, filter, or other network obstacle is blocking the port so that Nmap cannot tell whether it is open or closed.
Misschien dat KPN monitoring toepast en misschien iets van misbruik heeft gedetecteerd (kan niet inzien wat ik gebruik het alleen voor benaderen thuis netwerk) en de betreffende protocol/poort dicht zet?
Ik heb het getest vanaf diverse locaties met een eigen internet lijn, via mobiel/hotspot maar ook daar zit het niet in.
Beste antwoord door Marcia van KPN
Bekijk origineel