Beantwoord

Port 80 en 443 worden niet geforward, overige poorten wel

  • 26 May 2021
  • 15 reacties
  • 608 keer bekeken

Hallo, probleem met poort 80/443. op experiabox V10

Ik heb Nginx proxy manager luisterend op poort 80, 443 en 81

Dit heeft altijd gewerkt, maar na reset van mijn router niet meer.

Dus besloot ik opnieuw te beginnen.

Verwijderde nginx proxy manager en MariaDB, en installeerde ze opnieuw (eerste MariaDB).

Ik stuurde de poorten 80, 433 en 81 in mijn router door. Ik kan de configuratiepagina van buitenaf op poort 81 bereiken. Maar 80 en 433 werken niet.

Als ik check zijn poorten 80 en 443 niet open!? Als ik een telnet-controle doe op mijn lokale IP, zijn de poorten wel open ...

 

Het lijkt er op dat poort 81 goed geforward word, maar 80 en 443 niet.

icon

Beste antwoord door Babylonia 26 May 2021, 14:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Dit heeft altijd gewerkt, maar na reset van mijn router niet meer.

Dus besloot ik opnieuw te beginnen.

Verwijderde nginx proxy manager en MariaDB, en installeerde ze opnieuw (eerste MariaDB).

Voor mij wel een wat vreemde werkwijze?
Al je een router reset, (en om die reden met standaard instellingen, de achterliggende services  daarmee niet zullen werken), je dan die nginx proxy manager en MariaDB opnieuw gaat installeren?

Het lijkt mij meer logisch na reset van een router de instellingen van de router opnieuw in te stellen.

Kun je eens wat schermafbeeldingen geven welke instellingen je in de Experia Box V10 hebt vastgelegd?

Volgorde is een beetje vreemd idd, maar ik wist niet waar het te zoeken dus van alles geprobeerd

Dit zijn de port forwarding instellingen

 

Reputatie 7
Badge +10

Heb je ook een "DHCP-Binding” voor het IP adres  192.168.2.10   vastgelegd ??

(Het apparaat waar je Nginx proxy manager op draait - en dat apparaat zelf op DHCP staan?).

Ja, die heeft altijd het zelfde IP adres.

heb ook geen probleem om hem te benaderen op poort 81 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dan zal het waarschijnlijk gewoon een configuratiefout zijn op de server.

Werkt het lokaal wel? In de browser? 

Reputatie 7
Badge +10

heb ook geen probleem om hem te benaderen op poort 81

Dat is ook niet de essentie welke info ik zou willen weten. Binnen een LAN netwerk, waar geen beperkingen zijn m.b.t. poortgebruik ligt daar doorgaans niet een probleem.

 

Ja, die heeft altijd het zelfde IP adres.

Nog steeds een vaag “er omheen” antwoord waar je nog alle kanten mee uit kunt.

Heb je een vast IP-adres op basis van DHCP-binding (in combinatie met MAC-adres van het apparaat) in de router vastgelegd, of op andere wijze?   Het apparaat zelf waar dat NGINX op draait staan de netwerkinstellingen daarbij op DHCP (automatisch een IP adres verkrijgen ??).

Of heb je daarin het vaste IP-adres vastgelegd, en niet in de router?
(Of mogelijk zelfs op alle twee de plekken?).

 

Heb je een vast IP-adres op basis van DHCP-binding (in combinatie met MAC-adres van het apparaat) in de router vastgelegd, of op andere wijze?   Het apparaat zelf waar dat NGINX op draait staan de netwerkinstellingen daarbij op DHCP (automatisch een IP adres verkrijgen ??).

 

Ja zo is het ingesteld

 

Dat is ook niet de essentie welke info ik zou willen weten. Binnen een LAN netwerk, waar geen beperkingen zijn m.b.t. poortgebruik ligt daar doorgaans niet een probleem.

Ik benader de poort 81 via WAN, dat gaat goed, 80 is op dezelfde manier ingesteld maar is niet bereikbaar.

 

Reputatie 7
Badge +10

Een keer de instellingen van depoorten verwijderen en opnieuw instellen. Wat levert dat op?

Anders vermoed ik toch een of andere verkeerde instelling met die Nginx proxy manager?

https://nginxproxymanager.com/guide/#project-goal

Is er geen forum waar je over die applicatie je vragen kunt stellen?

Volgens Nginx proxy manager suppport  het probleem is “ local loopback issues “ 

sommige routers hebben hier last van

een idee hoe dit op te lossen ?

Reputatie 7
Badge +24

Volgens Nginx proxy manager suppport  het probleem is “ local loopback issues “ 

sommige routers hebben hier last van

een idee hoe dit op te lossen ?

Je zou een Fritzbox kunnen proberen. 

Tja,.. niet echt goedkoop.

Reputatie 7
Badge +11

Heb je al eens overwogen om DHCP binding via het modem te doen en niet via je Nginx-server? Ik heb zelf al een tijdje mijn Apache-server achter de Experiabox hangen en dat gaat gewoon goed. Nou zit er wel een andere router tussen die als DMZ is ingesteld op de Experiabox dus enige overeenkomst met jouw situatie is de V10.

 

Ik ben vandaag niet in de gelegenheid om het uit te testen maar ik zou morgen eens kunnen kijken wat er gebeurd als ik de config via mijn modem doe en de router er tussenuit laat. Echter als ik iets lees over ‘local loopback’ dan betreft dit altijd het ip ‘127.0.0.1' oftewel localhost, daar doet de Experiabox niets mee aangezien dat ook zonder internet toegankelijk is. Heb het vermoeden dat er toch iets in je config niet helemaal lekker zit aangezien het eerder wel gewoon heeft gewerkt.

Reputatie 7
Badge +10

Heb je al eens overwogen om DHCP binding via het modem te doen en niet via je Nginx-server?

Uit eerdere vraagstelling  en antwoord erop  is dat als zodanig ingesteld.

Reputatie 7
Badge +11

Heb je al eens overwogen om DHCP binding via het modem te doen en niet via je Nginx-server?

Uit eerdere vraagstelling  en antwoord erop  is dat als zodanig ingesteld.

Ah, ik las het antwoord precies andersom dat ie op de Nginx-server ingesteld staat en niet op het modem maar dat is helemaal niet wat er staat. Mijn fout.

Reputatie 7

Kan je, aangesloten op het thuisnetwerk, die server wel bereiken op http://192.168.2.10?