Vraag

Port forward werkt niet

  • 28 April 2020
  • 5 reacties
  • 716 keer bekeken

Hallo,

 

Ik heb een Experia Box v10A waarbij ik een probleem heb met het port forwarden. Het probleem is als volgt. Ik heb alle xbox porten geopend en de porten voor het spel modern warfare maar desodanks kan ik geen connectie maken met het spel. Het ligt niet aan mijn console aangezien die wel gewoon bij vrienden functioneerd die gebruik maken van een andere provider.

Alle onderstaande porten heb ik geopend en toegewezen aan het IP adres van mijn XBOX. Waarbij er verder geen devices in het netwerk actief zijn.  Ook staat UPNP aan

https://beta.support.xbox...work-ports-used-xbox-live

Deze geeft de volgende poorten aan
These ports must be open for Xbox Live to work:
Port 88 (UDP)
Port 3074 (UDP and TCP)
Port 53 (UDP and TCP)
Port 80 (TCP)
Port 500 (UDP)
Port 3544 (UDP)
Port 4500 (UDP)

https://support.activisio...ed-for-call-of-duty-games

het spel werkt als ik binnen de router DMZ instel. Maar het probleem is dat zodra ik het spel afsluit ik weer op mijn modem moet inloggen. Waarbij ik nogmaals op DMZ moet klikken en op opslaan moet klikken. Dit terwijl ik niets wijzig. Zoals ik eerder zei dit probleem heb ik niet bij vrienden die ziggo gebruiken maar enkel bij mij thuis.

 

Ik neem aan dat hier meer mensen last van hebben? Graag zou ik hierbij hulp willen want om nu iedere keer op mijn modem in te loggen om een spelletje te kunnen spelen is behoorlijk waardeloos.  Enkel UPNP aan werkt ook niet. 
Gr
Elco


5 reacties

Geen probleem, @matsdevries. De modelnaam van de Experia Box V10a is de Arcadyan VRV9517. Kun je die vinden in het overzicht? En kun je dan met de aanvullende uitleg van @wjb verder? 

Hallo Natasja, Ik heb exact hetzelfde probleem. Andere vrienden van mij met KPN hebben hetzelfde probleem. Schijnbaar is dit probleem niet bij mijn vrienden die ziggo gebruiken. Wat bij mij helpt en bij hun is het inloggen op de modem en willekeurig op opslaan klikken. Dan kan ik eenmalig inloggen op het spel tot ik weer het spel afsluit en vervolgens dien ik weer hetzelfde te doen.. Ik heb een post aangemaakt met probleem. Is er meer bekend over een eventuele oplossing? 

Admin: bericht afgesplitst en samengevoegd met eigen topic.

Dit werkt niet, De juiste poorten staan open en gekoppeld met het IP adres van mijn xbox. UPNP staat aan. Het ligt ook niet aan mijn xbox aangezien deze op ziggo netwerken wel gewoon werkt. 

Reputatie 7
Badge +17

@Elco1989 Welkom hier! Bedankt voor je bericht(en). Fijn dat je ons gevonden hebt. Heb je alleen problemen met verbinding maken met dat specifieke spel? Kan dit te maken hebben met een IP ban door de server, heb je daar als een geïnformeerd? Je kunt namelijk wel gewoon inloggen wanneer je op een ander netwerk zit. 
DMZ willen we niet open hebben staan, UPnP mag in principe wel gewoon gebruikt worden. 

Ben je dit topic al eens tegen gekomen [Port forwarding V10a]? 
Voordat je aan de slag gaat, reset eerst even de Experiabox, zodat deze teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen. Nu weten we zeker dat instellingen elkaar niet gaan kruizen. 
Ik ben er zelf niet heel erg in thuis, dus misschien heeft de community nog tips voor je? 

@Elco1989 Welkom hier! Bedankt voor je bericht(en). Fijn dat je ons gevonden hebt. Heb je alleen problemen met verbinding maken met dat specifieke spel? Kan dit te maken hebben met een IP ban door de server, heb je daar als een geïnformeerd? Je kunt namelijk wel gewoon inloggen wanneer je op een ander netwerk zit. 
DMZ willen we niet open hebben staan, UPnP mag in principe wel gewoon gebruikt worden. 

Ben je dit topic al eens tegen gekomen [Port forwarding V10a]? 
Voordat je aan de slag gaat, reset eerst even de Experiabox, zodat deze teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen. Nu weten we zeker dat instellingen elkaar niet gaan kruizen. 
Ik ben er zelf niet heel erg in thuis, dus misschien heeft de community nog tips voor je? 

Hallo Lisa,

 

UPNP staat gewoon aan. Net zoals de juiste port settings. Ik kom het probleem op dit forum vaker tegen i.c.m een KPN modem. 

 

Het ligt niet aan het spel want via een hotspot kan ik gewoon wel een connectie maken met het spel enkel zorgt dat voor latency. Een reset meerdere malen geprobeerd en ook heeft een nieuwe modem niet geholpen.  Vrienden van mij ook met een KPN modem hebben hetzelfde probleem. Zou een technisch team hier naar kunnen kijken? Anders ben ik namelijk genoodzaakt om een eigen modem te kopen of over te stappen helaas.. 

 

In principe zou UPNP al voldoende moeten zijn. KPN wil niet dat klanten DMZ gebruiken is dit de reden dat ik iedere keer weer dit moet activeren ook al staat het aan om online dit spel te kunnen spelen? 

Reputatie 7
Badge +17

@Elco1989 Bedankt voor je uitgebreide reactie. Het gaat dus om één specifiek spel dat jij en je vrienden niet kunnen spelen op het KPN netwerk. 
Om welk spel gaat het hier? 
Heb je al contact opgenomen met Xbox? Ik ben benieuwd wat zij hebben geadviseerd. 
Kun je trouwens je gegevens alvast invullen in je profiel?

 

Reageer