Beantwoord

Port forwarden KPN Box 12 Playstation 5

  • 12 November 2020
  • 3 reacties
  • 1352 keer bekeken

Goedenavond,

 

Met de release van de playstation 5 binnenkort wil ik mijn KPN Box 12 instellen voor een optimale game ervaring.

Zoals op diverse forums staat beschreven, dienen er meerere poorten worden geforward hiervoor.

 

Ik weet welke poorten geforward moeten worden, alleen is het voor mij nog een raadsel welke ‘’service’’ ik hiervoor moet selecteren.

Hieronder staan de verschillende keuzes onder het tabje ‘’service’’.

 

Vervolgens wil ik de volgende porten forwarden.

 

Wie kan mij vertellen welke service ik dien te selecteren bij bovenstaande porten?

 

Alvast bedankt voor alle hulp.

icon

Beste antwoord door obelisk 12 November 2020, 23:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Sluit eerst maar eens aan en als je nat type 2 krijgt hoef je verder niets te doen. Bovendien is jou lijst zo ruim dat ik me af vraag of die klopt.

Met die lijst kun je net zo goed de firewall uitzetten (niet door!)

Voor de ps4 van mijn zoon heb ik niets geforward en ik heb nog geen klachten gehoord.

Wanneer ik de PlayStation 4 zonder port forwarding aansluit, krijg ik NAT type 3.

Bovenstaande lijst zijn poorten van Playstation Network zelf en voor diverse games specifiek.

 

DMZ of UPnP heeft helaas ook geen zin, omdat ik vervolgens een mail krijg van het KPN Abuse Team.

 

Dit is de reden waarom ik bovenstaande poorten handmatig wil openzetten,

Hierbij loop ik nog steeds tegen het onderdeel '’service'’ aan.

Firewall uitzetten moet je ook niet doen inderdaad (ik maakte een type fout, ‘door’ had ‘doen’ moeten zijn).

Wat die service betreft kan je gewoon ‘other’ gebruiken, dat geeft aan dat je zelf de poorten moet aangeven. Al die andere services zijn voorgedefinieerde poorten.

Overigens snap ik niet dat gamers niet meer klagen bij Sony en game ontwikkelaars over die NAT voorwaarden. Uiteindelijk zal het alleen maar moeilijker worden om ingaande verbindingen goed te krijgen om redenen van security en het komende tekort aan ipv4 adressen.