Beantwoord

Port forwarden voor Minecraft op de V10

  • 28 June 2020
  • 3 reacties
  • 450 keer bekeken

Badge

Hallo mensen,

 

Het is me eerder perongeluk een keer gelukt, maar ik krijg het nu niet meer aan de praat.

Ik probeer een Minecraft server te draaien op een laptop en heb alle port-forwarding en firewall vrijstellingen al 10x overnieuw gedaan, maar blijf zitten met een error dat de server niet bereikbaar is. (no route to host)

 

Verwijzing van Minecraft app naar laptop ip

Ik heb een App aangemaakt genaamd Minecraft en die verwezen naar het static-ip van de laptop op 192.168.2.7

Minecraft app met poorten

In de server.properties file van de minecraft server staat de poort nog altijd op de standaard 25565.

Verder heb ik het server-ip in deze file leeg gelaten.

 

Als ik probeer te verbinden met de server vanaf een andere computer op hetzelfde netwerk kan ik alleen verbinding krijgen als ik via 192.168.2.7 connect.

icon

Beste antwoord door Mr. Geit 2 July 2020, 14:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Mr. Geit, welkom! Is het inmiddels gelukt! Ik zie dat er meerdere topics over dit onderwerp zijn. Hopelijk kom je erop die manier uit. Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen, wellicht kan @wjb je er dan verder bij helpen.

Badge

Hallo @Marcia_,

Het is inmiddels gelukt. De andere forum posts hadden niet de oplossing die mij uiteindelijk heeft geholpen.

Ik heb simpelweg de poort 25565 (default) naar 25565 veranderd overal en dat werkte.

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat het toch gelukt is en goed dat je het nog even liet weten!