Vraag

port forwarding Experia Box V10

  • 11 November 2020
  • 5 reacties
  • 135 keer bekeken

Hallo,

 

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de port forwarding van mijn experia v8 over kan zetten naar mijn v10a.

Uiteraard heb ik de handleiding gevolg en bij instellingen - port forwarding IPv4 de gegevens ingevuld. 

Ik wil de app ipolis gebruiken. Echter geen beeld. 

Dit is een app maar ook audio/video. Beide opties geprobeerd maar geen beeld.

Wie weet de oplossing?

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Hoi @Pe2020, welkom! De V10A is is eigenlijk vrij rechtdoorzee wat het instellen van port forwards betreft. Je doet dit via Network (links) NAT (boven) en dan Port Mapping. Daar vul je verder dezelfde dingen in als je op de V8 gedaan hebt. Als het daarmee niet werkt, plaats dan een screenshot van je instellingen in de V10A. Dan kijken we even mee :)

Erik,

 

Hierbij de instellingen.

 

Reputatie 7

Ah, dit is een V10, geen V10A. Maar, maakt verder niet uit.  In je V8 is je public poort 9000 en je LAN poort 7547. Dus moet je in de V10 ook die beide gebruiken. Wat je nu hebt is dat public poort (de bovenste twee vakken) en LAN poort (de beide mapping vakken) beide 7547 zijn. Pas de bovenste twee aan naar 9000. Dan zou het moeten werken. 

Helaas maakt dat niet uit.

Ik heb nog een screendump van de V8. Staat hier meer info op over de instellingen?

 

 

Reputatie 7
Badge +10

Alleen dat je in de V8 geen vast IP-adres hebt ingesteld voor het apparaat waar de ipolis app op draait.

In de V10 eerst een vast IP-adres instellen. voor het apparaat waar de ipolis app op draait.
(En in dat  ipolis apparaat, IP op DHCP zetten / automatsich een IP-adres verkrijgen).
Dan zouden de port forwarding regels ook moeten werken als je die met dat IP-adres hebt gekoppeld.

(Het apparaat waar de ipolis app op draait mogelijk een keer opnieuw opstarten).