Beantwoord

Port forwarding instellen op Amplifi Alien router voor koifilter

  • 31 March 2023
  • 2 reacties
  • 41 keer bekeken

Hoi,

Ik heb een vraag over port forwarding….

Configuratie; XPeriabox → Amplifi Alien router → Besturing koifilter.

Gehele configuratie is bedraad.

 

Omdat ik de Amplifi veel eenvoudiger vindt in wijzigen, toewijzen van tijden voor kids op internet etc heb ik deze configuratie.

De Alien router heb ik sinds een paar weken, daarvoor had ik een HD router van Amplifi. Het port forwarden lukte toen wel. Heb een back-up gemaakt van de instellingen en die in de Alien router gezet, maar de port forwarding lukt niet meer..

 

  • Besturing koi filter heeft een vast IP adres (xxx.yyy.ddd.aaa)
  • In Alien router staat port forwarding aan met bronpoort 1111 bestemmingspoort 80
  • Volgens fabrikant (besturing koifilter) zou zowel UDP als TCP moeten werken.

Xperiabox heb ik hetvolgende gedaan;

  • Application aangemaakt, start poort 1111, eindpoort 1112, mapping port start 80, eind 80
  • Bij port forwarding het IP nummer ingevoerd van de besturing koifilter….
  • Omdat dit niet werkte heb ik gewisseld met de nummers 80-1111-1112, maar tot nu toe nog niet gelukt.
  • Als ik de app op mijn telefoon (snelkoppeling naar de software voor de besturing), open krijg ik het “public IP Adress”gevolgd door “:1111/xxxxx” te zien, maar ik krijg geen verbinding… 

Kan iemand mij helpen om dit werkend te krijgen ?

Is wel belangrijk dat ik buitenshuis de status van mijn vijver en filter kan blijven monitoren…

 

 

icon

Beste antwoord door wjb 31 March 2023, 15:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7

Maak op de Experia Box geen port-forwardings maar vul het WAN IP adres van jouw Alien router in bij DMZ Host. Je maakt dan alleen port-forwardings oo jouw eigen router.

Zie anders ook het openingsbericht van het onderstaande topic.

 

Mag een slotje op….

Dank WJB voor je reactie.

Bleek dat ik de Xperia al in DMZ had staan, maar ik was dus gewoon vergeten om te kijken hoe ik de DMZ had ingesteld. Deze stond op MAC adress ipv IP, dus met het verwisselen van de router werkte de DMZ niet meer (nieuwe router heeft wel zelfde IP adres als de vorige maar natuurlijk niet hetzelfde MAC adress….)

Klinkt allemaal logisch, maar zonder ICT opleiding en alleen de ervaring van je eigen netwerkje, valt dat soort dingen toch af en toe tegen…