Beantwoord

Port forwarding instellen op mijn H369A (V10A?) voor de PS5 (Warzone)

  • 25 October 2021
  • 10 reacties
  • 443 keer bekeken

Het probleem is dat tijdens het spelen van Warzone regelmatig een "lag/stotter” ingame. Na het instellen van de poorten en het doorlopen van een test via de tool van portforward.com is het nog steeds niet gelukt.  Het forum heb ik ook al een aantal keer doorgespit maar hier krijg ik ook niet echt een duidelijk antwoord op mijn vraag. 

Ik las dat ik UDP niet kan controleren maar ook TCP krijg ik een "niet open” in de tool. ( ook via verschillende online portfoward check sites)

verbinding is bekabeld vanaf beneden via devolo powerline adapter naar de zolder.

downloadtest op de ps5 blijft rond 25 mb, upload rond de 8 a 10 mb.

eerst dacht ik dat het aan de powerline adapters lag dus heb ik de kpn superwifi aangeschaft en geprobeerd maar hier ging alleen de download snelheid iets omhoog. 

 

Ip van de ps5 heb ik static gezet.

windows firewall heb ik uitgezet tijdens het testen met de portforward tool.

 

2 vragen:  - Hoe kan ik controleren of de poorten echt open staan?

                 - Kan het zijn dat mijn poorten nog dicht staan na mij router? Dus ergens bij kpn?

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 29 October 2021, 16:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Stim82. Het is natuurlijk lastig spelen als de verbinding niet soepel loopt. Wel zie ik dat er apparatuur zit tussen het modem en je computer. In dit geval zou ik je eerst willen vragen deze twee direct met een internetkabel te verbinden. Dit om uit te sluiten dat het zou kunnen liggen aan bijvoorbeeld de Devolo of de Superwifi. Het spelen van bijvoorbeeld spellen in dit geval vraagt best veel van de verbinding. Alles dat daar tussenin zit kan voor dit soort storingen zorgen. 

Bram, bedankt voor je reply.

vandaag heb ik de playstation naar beneden verplaatst en daar blijft het probleem zich helaas nog steeds voordoen. De devolo en de superwifi zijn dus uitgesloten als veroorzaker.

Ik hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +24

Welke snelheid haalt u bij een speedtest op een pc?

Reputatie 7
Badge +17

@Stim82 zou je nog kunnen laten weten wat het antwoord is op de vraag van @Nick83? Ik denk wat we het best kunnen vaststellen is namelijk of de basis snelheid goed genoeg is. Als je daarnaast je profiel invult en hier laat weten wanneer je dat gedaan hebt dan zou ik voor je kunnen kijken of de verbinding tot aan het modem in ieder geval optimaal is. Ik hoor graag nog even van je terug! :relaxed:

Excuus voor de verlate reactie.

speedtest uitgevoerd op een laptop, bedraad.

down 51mb

up 11mb

Mijn profiel is bijgewerkt.

 

ik hoor graag van jullie.

 

Reputatie 7
Badge +24

Staat UPnP aan op de Experiabox? 

Nee, bewust.

Reputatie 7
Badge +24

Nee, bewust.

Dan zou je dat toch eens moeten proberen. Bij gamen ontkom je daar bijna niet aan.

Nee, bewust.

Dan zou je dat toch eens moeten proberen. Bij gamen ontkom je daar bijna niet aan.

Persoonlijk denk ik dat dit niet de juiste oplossing is.

upnp brengt een hoop beveiligingsrisico’s met zich mee. 

portforwarding is juist de aangewezen optie. Ik wil weten of ik dit ergens kan bevestigen of de poorten open zijn of niet. Ik krijg namelijk het idee dat niet het geval is ondanks dat ik de juiste procedure heb gevolgd. (Denk ik)

Nogmaals, persoonlijk vindt ik het een naïef om dan gebruik te maken van een protocool dat er in het ergens geval voor zorgt dat AL je poorten open gaan staan. 
mijn voordeur maak ik ook alleen open wanneer ik dat wil. 😉

@Stim82 zou je nog kunnen laten weten wat het antwoord is op de vraag van @Nick83? Ik denk wat we het best kunnen vaststellen is namelijk of de basis snelheid goed genoeg is. Als je daarnaast je profiel invult en hier laat weten wanneer je dat gedaan hebt dan zou ik voor je kunnen kijken of de verbinding tot aan het modem in ieder geval optimaal is. Ik hoor graag nog even van je terug! :relaxed:

Helaas geen antwoord en oplossing op

mijn vragen en probleem. 
 

ik hoop dat er toch nog iemand met een alternatief komt.