Beantwoord

Port Forwarding voor WebServer instellen lukt niet, waar gaat het fout?

  • 26 September 2023
  • 10 reacties
  • 148 keer bekeken

Hoi. Ik ben recent verhuisd en moet opnieuw mijn port forwards instellen voor m’n server. Het gaat om een simpele webpagina, dus poort 80, 443, en 22 voor ssh. Nou is het me nog niet gelukt om dit werkend te krijgen. Port forwarding test websites zeggen ook dat de poorten niet open staan. Meerdere malen opnieuw geprobeerd en ook modem opnieuw opgestart. DMZ staat ook aan voor de server, maar tevergeefs.
Ik zal een foto toevoegen van de instellingen

Weet iemand wat er fout gaat?

icon

Beste antwoord door BruisTablet 27 September 2023, 19:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10

DMZ staat ook aan voor de server, maar tevergeefs.

Absoluut vermijden, wil je de “abuse” afdeling van KPN niet op je dak krijgen. Want daarmee zet je allerlei poorten open voor services die echt alleen bedoeld zijn voor het interne netwerk.

DMZ is alleen een keuze om in te zetten voor een connectie naar de WAN-poort van een 2e router.

DMZ staat ook aan voor de server, maar tevergeefs.

Absoluut vermijden, wil je de “abuse” afdeling van KPN niet op je dak krijgen. Want daarmee zet je allerlei poorten open voor services die echt alleen bedoeld zijn voor het interne netwerk.

DMZ is alleen een keuze om in te zetten voor een connectie naar de WAN-poort van een 2e router.

Oke bedankt. Maar dan werkt de server die ik op mijn eigen computer heb staan ook niet. Die doet het alleen als ik DMZ aan heb staan. Verder is het me nog niet gelukt een oplossing te vinden. 

Reputatie 7
Badge +10

Als je je thuisnetwerk graag door hackers bezocht wilt hebben, en systemen met malware en botnets gevuld wilt hebben, laat dan vooral die DMZ maar geactiveerd. (Daarmee zal vroeg of laat het abuse team bij je aankloppen - want die zullen dat zeker ook gaan opmerken met allerlei onbedoelde negatieve internet activiteit).

Ofwel zoek echt naar een andere oplossing.

Als je je thuisnetwerk graag door hackers bezocht wilt hebben, en systemen met malware en botnets gevuld wilt hebben, laat dan vooral die DMZ maar geactiveerd. Dat is smulwerk (voor hackers).

Ofwel zoek echt naar een andere oplossing.

Ik heb het hele forum afgespeurd naar oplossingen, en veel mensen gevonden met hetzelfde probleem. Helaas geen antwoorden. ZOlang ik geen oplossing heb gevonden op het probleem, zal het dus maar zo moeten. DMZ staat niet continue aan. Alleen als ik hem nodig heb voor de pc server, een paar uur per dag dus. 
Wat wel opmerkelijk is, is dat ik bij iedereen hetzelfde probleem heb gezien op Box12, en dat KPN er zelf ook geen antwoord op heeft.

Reputatie 7
Badge +10

Gebruik dan een eigen router, en regel het fatsoenlijk in.
Met dit soort “geklooi” heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.

Gebruik dan een eigen router, en regel het fatsoenlijk in.
Met dit soort “geklooi” heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.

Ik ben een student, en kan niet zomaar even 200 euro neerleggen voor een nieuwe router. Ik vind dat KPN het probleem moet oplossen, gezien ik niet de enige ben en het dus waarschijnlijk ook niet aan mijn instellingen ligt. 

Reputatie 7
Badge +10

Ook al ben je student. Als de router van KPN niet goed functioneert, en je gaat daarbij “tricky” DMZ instellingen inzetten. Loop je het risico dat je straks veel verder van huis bent. Bijv. dat je al je schoolverslagen of data op PC wordt versleutelt omdat je zo laconiek met veiligheid omgaat.

(Ik ken voorbeelden uit eigen kennissenkring waarbij dat is gebeurd).

Kijk evt. op marktplaats voor een goede router, voor toch een schappelijke prijs.
Weet niet of je voor KPN ook TV erbij hebt afgenomen. Daarbij worden aan routers andere eisen gesteld om TV goed te kunnen draaien, dan internet alleen.

Voor alleen internet heb je meer keus.
(Voor de WAN toegang:  PPPoE  vrij te kiezen gebruikersnaam + wachtwoord  &  VLAN 6 ).
 

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi. Ik ben recent verhuisd en moet opnieuw mijn port forwards instellen voor m’n server. Het gaat om een simpele webpagina, dus poort 80, 443, en 22 voor ssh. Nou is het me nog niet gelukt om dit werkend te krijgen. Port forwarding test websites zeggen ook dat de poorten niet open staan. Meerdere malen opnieuw geprobeerd en ook modem opnieuw opgestart. DMZ staat ook aan voor de server, maar tevergeefs.
Ik zal een foto toevoegen van de instellingen

Weet iemand wat er fout gaat?

Ik heb ook een aantal port forwards staan op een dergelijke manier en dat functioneert hier. Heb je al eens gekeken bij instellingen of er een firmware update te doen valt. Ik draai op de .39 versie op het einde. Anders een reset uitvoeren en nogmaals proberen. En als laatste misschien nog even de firewall op low zetten om even te proberen of dit soelaas biedt.

Hoi. Ik ben recent verhuisd en moet opnieuw mijn port forwards instellen voor m’n server. Het gaat om een simpele webpagina, dus poort 80, 443, en 22 voor ssh. Nou is het me nog niet gelukt om dit werkend te krijgen. Port forwarding test websites zeggen ook dat de poorten niet open staan. Meerdere malen opnieuw geprobeerd en ook modem opnieuw opgestart. DMZ staat ook aan voor de server, maar tevergeefs.
Ik zal een foto toevoegen van de instellingen

Weet iemand wat er fout gaat?

Ik heb ook een aantal port forwards staan op een dergelijke manier en dat functioneert hier. Heb je al eens gekeken bij instellingen of er een firmware update te doen valt. Ik draai op de .39 versie op het einde. Anders een reset uitvoeren en nogmaals proberen. En als laatste misschien nog even de firewall op low zetten om even te proberen of dit soelaas biedt.

Heel erg bedankt. Dit heeft inderdaad geholpen🙏🏽🙏🏽. Ik had moeten bedenken eerst te updaten voordat ik van alles ging proberen. 

Reputatie 7
Badge +10

Mooi dat je het op deze manier toch met succes hebt kunnen oplossen.  👍
In ieder geval goedkoper dan welke router je (2e) hands zou kunnen aanschaffen.

(Ikzelf heb geen Box 12 van KPN  -  weet niet de evt.  problemen ermee.  Met “Experia Boxen” type
 V8  - V10  die ik hier wel heb liggen, werkte port forwarding altijd.  V10A ook div. problemen).