Beantwoord

Port forwarding werkt niet

  • 19 May 2021
  • 7 reacties
  • 195 keer bekeken

Hallo,

 

Ik wil op zowel UDP/TCP port 9600 en port 80 openzetten voor het hosten van een server voor en game Assetto Corsa.

Dit werkt pertinent niet op de Experiabox v12, de instellingen zijn goed, dit is niet de eerste keer dat ik een port forward. 

Zijn er bepaalde ports altijd gesloten in het belang van veiligheid bij KPN? Voorheen bij Telford kon ik met mijn eigen router (bridge mode die ook niet mogelijk is op deze modem...) mijn eigen netwerk beheren. 

 

Ik hoor graag of een bridge modus mogelijk is, of deze vermoedelijke"extra” beveiliging uitgeschakeld kan worden.

 

mvg,

Alex

icon

Beste antwoord door Nick83 24 May 2021, 13:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft onder External host toch wel een sterretje staan?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @PortForwaard, wij blokkeren verder geen poorten, daar kan het niet in zitten. Na het instellen modem wel opnieuw opgestart? En heb je het naar het sterretje gekeken zoals Nick83 aangeeft? Wat gaat er verder fout? Anders kun je jouw instellingen nog eens delen? 

 

Dag Bart, Nick, 

 

Bedankt voor jullie reacties.

 

Hieronder zien jullie de settings zoals ik deze heb geconfigureerd:

De Internal host is de pc waarop ik deze server host.

Deze server moet eerst contact maken via HTTPS op port 80, waarna de server via port 9600 de connecties gaat accepteren, voor zover ik het begrijp.

Vandaar dat TCP-UDP op 9600 en 80 open moeten.

 

De server kan niet starten, en geeft als melding dat de port forwarding niet goed is.

Daarnaast als ik een van de vele port checkers online probeer krijg ik dit bericht:

 

 

 

Ik kijk uit naar jullie reacties.

 

Alex

 

-----EDIT----

De modem heb ik inderdaad gerestart na elke wijziging, zonder effect helaas.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben hier niet in thuis, maar voor zover ik kan beoordelen staat het goed. Ik weet ook dat wij geen poorten blokkeren. Maar hoe dit kan, ik weet het niet. @Nick83 staat het zo goed?

Reputatie 7
Badge +24

HTTPS is poort 443. Niet 80. Dus probeer 443 ook eens open te zetten.

Reputatie 7
Badge +24

Als de server niet gestart is, dan is het logisch dat een poort-check-site geen open poort ziet. Er zit namelijk niks achter wat reageert. 

Thanks voor jullie reacties. 

 

Momenteel geen tijd om het te proberen, vanavond na mijn werk zal ik het een en ander testen.