Vraag

Port forwarding werkt niet op de V10

  • 20 March 2020
  • 14 reacties
  • 1502 keer bekeken

ik heb al een langer tijd een experia box v10 en tot een langen tijd geleden werkte het port forwarde altijd prima maar sind een tijd werkt het niet meer en ik heb geen idee waarom ik heb alle stappen gevoldĀ volgens alle recensies maar weet niet hoe verder nu heb ook gekeken of hij op goed port staat en dat is ook het gevaal please helpĀ 

Ā 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Hoi @GineloĀ ! Sorry voor mijn late reactie. Het is momenteel erg druk op het Forum, waardoor ik soms topics pas later zie. Wat betreft jouw probleem: speciaal voor alle opties van de V10 isĀ dit topicĀ aangemaakt. Daar vind je precies terug hoe alles werkt en hoe je dit aan de praat krijgt.Ā 

Ā 

Mocht je er daarmee niet uitkomen, dan is @wjbĀ hier ontzettend handig mee! In dat gevalĀ kijk ik hem lief aan om hier verder mee te helpenĀ :grin:

Reputatie 7

Kan je eens screenshots plaatsen van alle instellingen die je t.b.v. die port-forwarding op de V10 hebt doorgevoerd?

Reputatie 3
Badge +4

@GineloĀ Ik zie dat er je niet meer gereageerd hebt. Ik hoop dat het ondertussen is opgelost! Mochten er toch nog problemen zijn, laat het dan gerust weten.

sorry ik had de reacties niet gezien het werkte tot dat er eergisteren een stroomstoring was en nu werkt me poort forwarding niet meer op me minecraft server. ik kan wel gewoon via mijn local ip inloggen Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +25

Met het gevaar dat ik iets doms zeg aangezien ik hier niet heel handig mee ben: moet de Minecraft server niet tcp Ć©n udp zijn? Ik weet niet of dit het probleem zou kunnen zijn, maar ik probeer een duit in het zakje te doen...

thnxx

Ā 

Gek genoeg loop ik ook tegen een poort forward probleem aan (ook een Minecraft server @ Windows 10).

(UPnP en SSDP Discovery services staan beide uit)

Ā 

Ik heb zowel TCP als UDP in de router opgegeven en deze verwijst naar het correcte (lokale) IP-adres van de Minecraft server (het IP is ook niet tussentijds gewijzigd).

Ā 

Daarnaast heb ik tevens dezelfde poorten (TCP/UDP) nog een keer in de Windows firewall,Ā bij zowel binnenkomend als uitgaand verkeer vermeld.

Ā 

Het doen van een poort check op verschillende websites levert altijd een "Closed" poort op, terwijl de server weldegelijk op de betreffende poort luistert,Ā zowel lokaal als publiek. Om dit te testen voerde ik de volgende opdracht uit in de CMD:Ā netstat -an | find "25565" (weliswaar alleen bruikbaar m.b.t.Ā TCP-poorten):

Ā 

Ā 

Ā  TCP Ā  Ā 0.0.0.0:25565 Ā  Ā  Ā  Ā  Ā 0.0.0.0:0 Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā LISTENING
Ā  TCP Ā  Ā [::]:25565 Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  [::]:0 Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  LISTENING

Ā 

Ā 

Ā 

Heb voorheen altijd kunnen (port) forwarden (ben ook best bekend met netwerk gerelateerde dingen), ik begrijp dus niet waarom dit nu ineens niet wilt lukken.

Ā 

Indien gewenst kan ik screenshots plaatsen.

Ā 

NB: Ik beschik over een Experiabox V10

Ā 

Mvg

Reputatie 7

Kan je de minecraft server wel op zijn LAN IP adres bereiken van een ander apparaat op jouw LAN?

Maak die port-forwarding eens alleen voor TCP en niet voor TCP & UDP.

Hallo wjb,

Ā 

Bedankt voor het meedenken.

Ā 

VĆ³Ć³r ik TCP+UDP probeerde had ik al TCP geprobeerd.

Een LAN game hosten is geen probleem en is ook binnen het netwerk zichtbaar.

Ā 

Echter is er zonet iets bijzonders gebeurd. Opeens was m'n server via het internet zichtbaar.

Het enige dat heb gedaan, dat ik eerder niet had geprobeerd was het na doorvoeren van de wijzigingen, herstarten van de routerā€¦. Ik vermoed dat dat het probleem heeft verholpen, maar zeker weten doe ik het niet.

Ā 

Als het herstarten van de router daadwerkelijk iets heeft bijgedragen, dan vraag ik mij het volgende af:

Waarom verzoekt de router mij niet om deze te herstarten, wanneer er (poort gerelateerde) veranderingen zijn gemaakt? Het had mij mogelijk uren van kopzorgen/frustraties kunnen schelen :-(

Ā 

Misschien dat dit kan worden meegenomen in een toekomstige router firmware update?

(dus dat de gebruiker wordt verzocht de router te herstarten na het maken van wijzigingen)

Ā 

Ik wens uiteraard geen automatische herstart, dat zou namelijk weer voor de nodige ergernissen kunnen zorgen wanneer iemand meer dan Ć©Ć©n wijziging wenst toe te passen ;-)

Ā 

Mvg

Reputatie 7
Badge +10

Het enige dat heb gedaan, dat ik eerder niet had geprobeerd was het na doorvoeren van de wijzigingen, herstarten van de routerā€¦. Ik vermoed dat dat het probleem heeft verholpen, maar zeker weten doe ik het nietā€¦ā€¦

Herstarten van apparatuur zijn de allereerste basis-beginselen om iets met netwerkbeheer te doen, als een verandering van instellingen nog niet direct het geleverde resultaat oplevert.

Niet alleen de router, maar ook de aangesloten apparatuur waar het betrekking op heeft.

Firmware aanpassen met waarschuwingen wordt wel heel vervelend, als bij elk akkefietje dit soort waarschuwingen naar voren komen. Alleen omdat gebruikers dit over het hoofd zien.

Reputatie 7

Echter is er zonet iets bijzonders gebeurd. Opeens was m'n server via het internet zichtbaar.

Het enige dat heb gedaan, dat ik eerder niet had geprobeerd was het na doorvoeren van de wijzigingen, herstarten van de routerā€¦. Ik vermoed dat dat het probleem heeft verholpen, maar zeker weten doe ik het niet.

De V9 had inderdaad problemen met het doorvoeren van wijzigingen in een bestaande port-forwarding maar dat de V10 ook dergelijke problemen had was mij niet bekend.

Het zou uiteraard ook niet nodig moeten zijn om de router te herstarten na het doorvoeren van wijzigingen in de configuratie. Ik kan mij niet heugen dat ik in de afgelopen 25Ā jaar daarvoorĀ een router heb moeten herstarten.

Reputatie 7
Badge +10

Vaak wordt naast het instellen van port forwarding ook nog eens een IP-adres veranderd.
Als de lease van het oude IP-adres van het aangesloten apparaat daarbij nog niet is vrijgegeven werken nieuwe instellingen nog niet.

Afhankelijk van aanpassingen en gebruikte apparatuur kan een herstart nodig zijn.

Herstarten van apparatuur zijn de allereerste basis-beginselen om iets met netwerkbeheer te doen, als een verandering van instellingen nog niet direct het geleverde resultaat oplevert.

Niet alleen de router, maar ook de aangesloten apparatuur waar het betrekking op heeft.

Firmware aanpassen met waarschuwingen wordt wel heel vervelend, als bij elk akkefietje dit soort waarschuwingen naar voren komen. Alleen omdat gebruikers dit over het hoofd zien.

Fijn. Dan zal dit wel provider of router (model) afhankelijk zijn want toen ik hiervoor bij een andere ISP zat heb ik dit nooit hoeven doen (vandaar dat ik gemakshalve aannam dat dit Ć³Ć³k voor de Experiabox gold).

Ā 

En Ć³Ć³k ik vergeet soms eens een basis-beginsel met mijn jarenlange netwerk ervaring (ik zal waarschijnlijk een zware dag/nacht gehad hebben ;-) ).

Ā 

@wjb Ja, zodoende dat ik er niet van uit ging dat ik de router moest herstarten (binnen Windows moet dit volgens mij ook niet als ik in de firewall een poortje wijzig).

Ā 

@Babylonia In mijn geval ging het alleen om het forwarden van een TCP/UDP poort. Mijn lokale IP-adres was hetzelfde en hoefde ik dus niet te wijzigen.

Ā 

Bedankt voor jullie feedback :-)

Reputatie 7
Badge +10

En Ć³Ć³k ik vergeet soms eens een basis-beginsel met mijn jarenlange netwerk ervaring (ik zal waarschijnlijk een zware dag/nacht gehad hebben šŸ˜‰ ).

Juist bij jarenlange routine, vergeet je wel eens dit soort ā€œingesletenā€ basis-beginselen.
Dit soort ervaring van ā€œeen keer simpelweg over het hoofd zienā€ brengt je weer met beide benen terug op de grond.Ā  Vergelijkbare issues overkomen mij ook wel hoor. :wink:

Er kan altijd een keer een ā€œbitjeā€ verkeerd vallen, een uitkomst net anders als verwacht.

Zo heb ik me aangeleerd juist met heel eenvoudige basis-zaken te beginnen.
Bijv. check van kabels met een kabel-tester als ze nog nieuw uit de blisterverpakking komen. (Blijkt geen onnodige luxe te zijn).