Beantwoord

Port forwarding werkt niet op Experia Box 12

  • 12 February 2023
  • 2 reacties
  • 75 keer bekeken

Ik wil graag met mijn Pterodactyl server verbinden buiten mijn lokale netwerk, maar het lukt mij niet. Ik kan wel met de server verbinden binnen mijn lokale netwerk maar niet buiten. Wat daar in tegen wel werkt is de DMZ aan zetten. Ik heb hier ook nog een paar foto's bij gezet.

 

icon

Beste antwoord door Thijmen B 14 February 2023, 15:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Thijmen B , de foto die je nu laat zien is van een port forwarding.

Het enige afwijkende dat ik zie is dat je bij poort 80 het UDP protocol hebt geselecteerd, is dat bewust? Normaliter draait achter poort 80 een onversleutelde webserver, die gebruikt TCP.

Verder kan het zijn dat er op jouw Pterodactyl  server nog instellingen gedaan moeten worden om van buitenaf benaderbaar te zijn. Als het in DMZ-mode wel lukt, dan is dat laatste niet ter sprake en kan je je beter concentreren op de port forwarding. Let er ook goed op welke poorten geforward moeten worden: als het in DMZ-mode wel lukt en niet met specifieke port forwards, kan het zijn dat je (nog) andere poorten moet forwarden.

Wat bedoel je met “verbinden van buiten”? Moet je met een web-browser erop kunnen komen, of is het ergens anders mee? Kijk in ieder geval even goed naar de benodigde ports en protocollen (TCP/UDP).

Hallo @XS4All-Arjan,

Ik heb de port veranderd van UDP naar TCP en dat heeft het probleem gefixed!

Dankuwel voor uw hulp.