Beantwoord

Port forwarding werkt wel binnen wifi, maar niet van buiten

  • 5 April 2021
  • 5 reacties
  • 227 keer bekeken

Reputatie 1

Vandaag geconstateerd dat port forwarding wel werkt van binnen wifi, maar als ik van buiten kom werkt dit niet meer.

Heeft in verleden wel gewerkt, ik weet niet hoelang dit niet meer werkt. Het vaste IP adres is nog steeds correct.

Ik heb een KPN Box 12 -Sagemcom F5359

Heeft iemand enig idee waar ik dit moet zoeken ?

icon

Beste antwoord door wjb 7 April 2021, 11:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Paul_W, bedankt voor je vraag! Ik ben zelf geen ster op het gebied van port forwarding, maar we hebben gelukkig mensen in de community die je hier wel bij kunnen helpen. Misschien heb je iets aan de informatie in dit topic van @wjb:

Mocht je er hiermee niet direct uitkomen, dan kan je in dat topic ook jouw vraag stellen. Onze community helpt je graag verder!

Reputatie 7

Kan je eens screenshots posten van de instellingen die je op jouw V12 hebt doorgevoerd?

Hoe test je dan die port-forwarding als je via wifi aangesloten bent?

Reputatie 1

Hi WJB, Denise,

 

Zie bijgesloten instelling for port forwarding:

Naast website welke ik host op mijn NAS (via poort 80), heb ik ook nog aantal andere apparaten aangesloten via zelfde instellingen op andere poorten (10001, 2100, 2101, etc.)

Ik test mijn Port Forwarding door binnen mijn eigen wifi network mijn extern IP adres aan te roepen (evt. met poort nummer) via de browser of App. Dit werkt gewoon goed. Zowel als ik deze via browser aanroep of via Android App.

Buiten mijn eigen wifi test  ik door dit op mijn mobiel te doen welke via 4g werkt (dus wifi uit). Ik heb dit ook getest op een andere locatie waar dit nu ook niet meer werkt.  In het verleden werkte dit ook goed. Echter in dit weekend kwam ik er achter dat dit niet meer werkte. Zowel browser als Android App werken dan niet meer.

De apparaten welke ik wil benaderen via Port Forwading (e.g. NAS, camera) hebben natuurlijk een vast IP adres.  Tevens heb ik nog gecontrolleerd of mijn eigen Extern IP Adres is veranderd, dit is nog steeds dezelfde als een aantal maanden geleden.

Graag jullie advies waar ik dit zou kunnen oplossen en/of wat er recentelijk is veranderd 

 

grt,

Paul 

Reputatie 7

Zie bijgesloten instelling for port forwarding:

Naast website welke ik host op mijn NAS (via poort 80), heb ik ook nog aantal andere apparaten aangesloten via zelfde instellingen op andere poorten (10001, 2100, 2101, etc.)

Ik test mijn Port Forwarding door binnen mijn eigen wifi network mijn extern IP adres aan te roepen (evt. met poort nummer) via de browser of App. Dit werkt gewoon goed. Zowel als ik deze via browser aanroep of via Android App.

Buiten mijn eigen wifi test  ik door dit op mijn mobiel te doen welke via 4g werkt (dus wifi uit). Ik heb dit ook getest op een andere locatie waar dit nu ook niet meer werkt.  In het verleden werkte dit ook goed. Echter in dit weekend kwam ik er achter dat dit niet meer werkte. Zowel browser als Android App werken dan niet meer.

De apparaten welke ik wil benaderen via Port Forwading (e.g. NAS, camera) hebben natuurlijk een vast IP adres.  Tevens heb ik nog gecontrolleerd of mijn eigen Extern IP Adres is veranderd, dit is nog steeds dezelfde als een aantal maanden geleden.

Graag jullie advies waar ik dit zou kunnen oplossen en/of wat er recentelijk is veranderd 

De fout is dat je bij "External host" een IP adres opgegeven hebt en dat betekent dat de port-forwarding alleen geldig is vanaf dat IP adres. Maak de "External host" leeg, er komt dan een sterretje (*) te staan.

 

*Admin: Quote toegevoegd voor herbruikbaarheid

Reputatie 1

Thanks wjb,

 

Met het verwijderen of external host is inderdaad probleem opgelost !

Blijft voor mij wel een misterie waarom dit nu ineens een probleem was en eerder niet…. :-)

 

Hartelijk dank en erg blij dat het nu weer werkt !

 

grt,

Paul