Beantwoord

Portforwarding op Box 12 werkt ineens niet meer

  • 2 May 2024
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

Sinds jaar en dag forward ik een poort vanaf het internet richting mijn homeassistent zodat ik deze bijvoorbeeld kan bedienen vanaf een vreemd netwerk of een telefoon verbinding. Ik heb middels duckdns.org een “fixed” ipadres, zodra deze veranderd neemt duckdns het nieuwe wan adres over. Op deze manier kon ik altijd mijn Homeassistant apparaat bereiken.

Helaas heb ik gemerkt dat dit sinds deze week niet meer lukt. Ik kan in mijn interne netwerk nog wel connecten met mijn homeassistant via het duckdns.org url maar ik kan niet meer vanaf mijn telefoon over de, ingestelde poorten in port forwarding op mijn kpn modem, bij mijn homeassistant komen. Als ik vanaf een extern adres een portscan op mijn opengezette poort doe, dan geeft de scan ook aan dat de poort niet geopend is.

Enig idee waarom port forwarding ineens niet meer werkt op mijn box 12?

icon

Beste antwoord door Nizzrah 2 May 2024, 19:51

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Heeft je router toevallig laatst een update gehad? Kan zijn dat ie even in de war is? Even inloggen op je modem en port forward regel verwijderen en daarna weer toevoegen?

Daarnaast ongevraagd tip; Beter is om gebruik te maken van VPN of een Cloudflare Tunnel. (met firewall)

kan mezelf op dit moment wel ff voor mijn kop slaan… ik had het externe adres ook opgenomen in de rule ipv daar een * neer te zetten. Alles werkt nu weer naar behoren.

Heeft me wel ff op het idee gebracht om ook ff mijn ipv6 wan adres op te nemen in mijn duckdns.org dns record. Toch nog 1 win.  😉

Thx voor de snelle reactie!

Reageer