Beantwoord

Portforwarding ZTE H369A (experiabox V10) werkt niet correct

  • 17 April 2020
  • 1 reactie
  • 232 keer bekeken

Badge

Setup: ZTE H369A (experiabox V10)  Firmware  V1.01.00T03.7V3

Heb 4 poorten die geforward moeten worden naar desbetreffende VM's. 2 x minecraft naar 25565 en 25566 en een Elastic cluster naar 5601 en 5602. Allemaal met hun eigen rule. Weet echt wel hoe ik via portforwarding deze open moeten zetten voor connecties vanaf internet. Echter, het rare geval doet zich voor dat beide poorten op Minecraft open staan en vanaf buiten benaderbaar zijn. Na aanmaak Kibana cluster waarvan de poorten na aanmaak echt niet open willen voer ik uiteindelijk maar een resest van het modem uit en voila poorten Elastic open maar dan zijn de poorten van Minecraft weer dicht. Dan allemaal opnieuw aanmaken waarna er geen enkele openstaat. Reset en blijkt random één poort van Elastic cluster wel open en de rest dicht. Word hier echt gestoord van. Deze functie werkt niet zoals ik van een goed router verwacht!

  1. Is de firmaware up to date? kan dit zelf helaas niet upgraden
  2. weet iemand een workaround om al mijn poorten wel open te krijgen (en zonder resets en de hele huishouding hierover te moeten storen).

Mij optie is om straks een eigen router neer te zetten die wel aan mijn verwachtingen voldoet. Had zeer goede ervaring met Fritzbox en Draytek maar kan helaas nu niet teveel experimenteren gezien de afhankleijkheid van het hele gezin ivm thuiswerken.

icon

Beste antwoord door Diverking 17 April 2020, 23:36

Bekijk origineel

1 reactie

Badge

Kan de vraag niet weghalen maar 2 zaken ontdekt (verder kijken dan een neus lang is ….)

  1. Bij minecraft moeten 2 properties in de server.properties correct staan (naast juiste IP ook de server-port en query.port BEIDE naar een andere poort laten wijzen zodat je meerdere instances naast elkaar kan laten draaien.
  2. Bij reset van mijn servers starten niet alle VM's automatisch op. Als de service niet draait op het juiste IP EN poort krijg je geen http 200 terug en wordt een poort blijkbaar als “closed” aangemerkt.

Zorg daarnaast ervoor dat windows en linux firewalls tevens correct geconfigureerd zijn voor het juiste type verkeer. Uiteindelijk werkt het dus wel. Case closed ….

Reageer