Vraag

Powerline adapter in combinatie met Experia Wi-Fi

  • 25 October 2020
  • 2 reacties
  • 598 keer bekeken

Hallo,

Ik heb vorige week 2 Experia Wi-Fi’s besteld met als doel het Wi-Fi netwerk te versterken en verspreiden. Dit is ook gelukt gelukkig, echter is er wel een probleem. In 1 kamer is het netwerk nog steeds zwak, dus ik wil graag een Powerline Wi-Fi adapter set aanschaffen om er eentje in de kamer te plaatsen. Nu is mijn vraag dus: werkt de Powerline adapter gelijk via de Experia Wifi? want normaal moet je de router en de powerline verbinden via ethernet, alleen als ik het goed begrijp heeft Experia wifi de taak van router over. 


2 reacties

Hallo @KPNatal , de powerlines van KPN hebben geen wifi, die vervangen via het stroomnet alleen een netwerkkabel.

Je zou dan powerlines met ingebouwde wifi moeten kopen, dat de wifi binnen de modem is uitgeschakeld is niet van belang, daar die powerlines dus hun eigen wifi hebben.

Je kunt denk ik goedkoper nog een experia wifi kopen en die aansluiten, als je de zwarte hebt, kost die €49, moet je dus ook wel bekabeld aansluiten.

 

Reputatie 7
Badge +10

Een Powerline met WiFi kun je “apart” instellen van de WiFi van een Experia Box
en daarop aangesloten “Experia WiFi's”, en staat er dan "los” van.

Je kunt van een Powerline set ook dezelfde WiFi SSID's gebruiken als de Experia Box, maar zou ik persoonlijk niet aanraden. Grote kans dat de WIfi connecties elkaar dan tegenwerken.
(Zelf ondervonden bij “testen” met in dat geval zowel powerline-set als router van TP-Link).

Houd overigens wel in je achterhoofd, dat een powerline een niet ideale oplossing is. Het kan goed uitpakken, maar ook slecht, afhankelijk van gebruikte stopcontacten en stroomgroepen.

Reageer