Beantwoord

Powerline adapter voor Dect telefoon om geen kabels door te trekken

  • 23 February 2022
  • 7 reacties
  • 166 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Kan ik met een powerline adapter mijn Gigaset aansluiten op de Experia met gebruik van een powerline adapter? Ik wil de centrale unit van de Gigaset Dect telefoons verplaatsen maar wil geen kabels trekken. Als dit niet kan is er dan een andere methodiek?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Ps. of is een RJ-45 - RJ-12 adapter voldoende?

icon

Beste antwoord door Hanna_ 25 February 2022, 14:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Je hebt het over een Dect en een experiabox dus is even de vraag of je dect aangesloten is op de phone aansluiting van de EB of dat hij aangesloten is via een ethernetpoort op de EB (al dan niet via een switch)

In het laatste geval kun je een powerline adapter gebruiken. Ik zou het niet adviseren omdat er nogal wisselende ervaringen zijn in het gebruik van die dingen. Ze werken of perfect of totaal niet en alles wat er tussen zit. Dus bij voorkeur toch een kabel trekken

in het eerste geval kun je geen powerline adapter gebruiken en zit je toch aan een kabel vast.

Nu weet ik niet wat de specifieke reden van verplaatsen is maar mogelijk dat we je daar nog in kunnen adviseren

Het is een phone aansluiting, dus ik ontkom niet aan een kabel, jammer.

De ‘centrale’ van de telefoon staat in de meterkast, nu wil ik ook de derde telefoon gebruiken dus heb ik de ‘centrale’ unit nodig samen met een telefoon. De derde telefoon heeft tot nu toe in een lade gelegen.

bedankt voor je snelle reactie 

Reputatie 6
Badge +9

Je hebt gecontroleerd dat er niet al een telefoon kabel naar de woonkamer of slaapkamer loopt vanuit de meterkast?

En je zou ook opzoek kunnen gaan naar een los laadstation voor jou losse handset, dan hoef je het basis station ook niet te verhuizen. 

Reputatie 7
Badge +24

En je zou ook opzoek kunnen gaan naar een los laadstation voor jou losse handset, dan hoef je het basis station ook niet te verhuizen. 

Inderdaad. De centrale zet je zonder toestel gewoon in de meterkast. En je koopt een losse lader. Bijvoorbeeld:

https://www.dectdirect.nl/nl/gigaset-originele-lader-voor-de-s650h-s850h-s850hx.html

Dat is ook een insteek, ik ga ermee aan de slag. Bedankt

Reputatie 7
Badge +13

Je hebt het over een Dect en een experiabox dus is even de vraag of je dect aangesloten is op de phone aansluiting van de EB of dat hij aangesloten is via een ethernetpoort op de EB (al dan niet via een switch)

In het laatste geval kun je een powerline adapter gebruiken. Ik zou het niet adviseren omdat er nogal wisselende ervaringen zijn in het gebruik van die dingen. Ze werken of perfect of totaal niet en alles wat er tussen zit. Dus bij voorkeur toch een kabel trekken

in het eerste geval kun je geen powerline adapter gebruiken en zit je toch aan een kabel vast.

Nu weet ik niet wat de specifieke reden van verplaatsen is maar mogelijk dat we je daar nog in kunnen adviseren

En je zou ook opzoek kunnen gaan naar een los laadstation voor jou losse handset, dan hoef je het basis station ook niet te verhuizen. 

Inderdaad. De centrale zet je zonder toestel gewoon in de meterkast. En je koopt een losse lader. Bijvoorbeeld:

https://www.dectdirect.nl/nl/gigaset-originele-lader-voor-de-s650h-s850h-s850hx.html

:point_up_tone1:

Bedankt voor jullie reacties, ben op zoek naar een extra lader.