Beantwoord

Printer maakt geen verbinding meer, foutmelding over MAC-adres filtering Epson WiFi printer

  • 16 February 2022
  • 11 reacties
  • 518 keer bekeken

We maakten tot vorige week tevreden gebruik van een Epson Wifi printer op ons KPN netwerk. 

Sinds vorige week geeft hij een foutmelding met een z.g.n. MAC-adres filtering en kan de printer geen verbinding meer maken met het wifinetwerk. Ik vermoed dat KPN een update o.i.d. heeft uitgevoerd waardoor nu het probleem is ontstaan. 

 

Handleiding van de printer geeft dit aan:

Mogelijk wordt gefilterd op het MAC-adres van de printer. Controleer of er beperkingen gelden voor uw router of toegangspunt, zoals een MAC-adresfilter.
Zie de documentatie van de router of het toegangspunt of informeer voor hulp bij uw netwerkbeheerder.

 

Ik ben niet handig met wifi en dit soort problemen. @Kpn kunnen jullie helpen dit weer in orde te krijgen? 

icon

Beste antwoord door Nick83 26 February 2022, 17:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box? En heeft u WiFi versterkers?

Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box? En heeft u WiFi versterkers?

 

Het is een Experia Box v10  en een FAST 4360 AIR KPN wifi versterker. 

Reputatie 7
Badge +24

De "FAST 4360 AIR" is geen WiFi versterker. Het is een 4G modem. U zult waarschijnlijk Sneller Internet Buitengebied hebben?

Het WiFi lampje op de Experiabox is aan?

Maakt u misschien gebruik van het gastennetwerk? 

Sorry, klopt. Dit is de wifi versterker arcadia experia wifi

 

We maken gebruik van het ‘standaard’ netwerk, geen gastnetwerk en het wifi lampje brandt. Ook de overige apparaten zoals laptop en smartphone maken gebruik van de wifi en dat werkt zonder problemen. 

Reputatie 7
Badge +24

Dit is de wifi versterker arcadia experia wifi

Dat is wel een WiFi versterker. Die ziet er zo uit:

Heeft u die?

Klopt, die wifi versterker hebben we. 

Hallo, het probleem van Huub Collée hebben wij ook! 

Wij hebben een Epson et-3700 (wifi printer) welke tot voorkort (zou best wel eens 16 februari geweest kunnen zijn!)  goed werkte, maar nu een fout aangeeft als het MAC-adresfilter gecontroleerd wordt met de opmerking:
“mogelijk wordt gefilterd op het MAC-adres van de printer. Controleer of er beperkingen gelden voor uw router of toegangspunt, zoals een MAC-adresfilter…..”

We hebben de Experia V8 box (alle lampjes groen, behalve die van internet en wireless knipperen groen (ik heb al reset uitgevoerd, waarna nog steeds MAC-adresfilter foutmelding komt op de printer) in combinatie met Experia Wifi (KPN WiFi accespoint). We hebben gewoon wifi met al onze andere aparaten, behalve met de printer.
Ik ga jullie nu ook bellen, maar wil het hier ook even melden. Als ik aan de telefoon geholpen ben, zal ik dat hier vervolgens ook melden.
Vriendelijke groet, Mieke

Reputatie 7
Badge +17

@Mieke Bennink ik heb nog geen verklaring waarom alleen de printer deze melding aangeeft. Wel staat in de handleiding dat het ook kan gaan om het niet meer kloppen van het wachtwoord. Zou je nog willen bevestigen dat deze goed zijn ingevoerd? Ook zit aan de achterkant rechts een aansluiting voor een netwerkkabel. Kan je kijken of de printer met de netwerkkabel aangesloten wel verbinding krijgt? 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Als je de zwarte vierkante WiFi versterkers hebt, dan hoort op de Experiabox v8 of v10 (zonder a) de WiFi uit te zijn.

Je kunt inloggen op de versterkers. Probeert eens via deze link:

http://192.168.2.150

Als dat niet lukt, dan zult u eerst in moeten loggen op de Experiabox via 

http://192.168.2.254

Bij de aangesloten apparaten kunt u het juiste ip adres van de versterkers vinden.

Inloggen op de versterkers:

Het wachtwoord staat op het voetje van de versterker. Vervolgens kunt u een apart 2,4 Ghz netwerk aanmaken voor de printer:

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Huub Collée! Ik zie dat het topic al even stil ligt. Betekent dit dat je een oplossing hebt? Zo niet, laat je dan nog weten wat het antwoord op het bericht van @Nick83 is? Ook zie ik links en rechts meer signalen van wegvallende verbindingen met de Experia Wifi. We zijn druk bezig om dat op te lossen. Ik kan alleen niet met zekerheid zeggen dat dit bij jou nu ook aan de hand is. 

Sorry, ik was weg. Zie nu de mogelijke oplossing en ga dit komende dagen proberen. Ik zal late weten of het gelukt is.