Beantwoord

Printer wel verbonden maar ontvangt geen printopdracht

  • 14 March 2024
  • 15 reacties
  • 113 keer bekeken

Printer staat wel als verbonden met het thuisnetwerk maar lijkt niet de printopdracht te ontvangen van mij I-pad. Ik heb de kpn box 12.

icon

Beste antwoord door HenkH26 19 March 2024, 20:22

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @HenkH26, welkom! Daar kunnen meerdere redenen voor zijn. Ik ervaar met mijn eigen printer ook met enige regelmaat dat hij wel verbonden is, maar niet print. Dan moet ik weer het diagnose en reparatie programma van de printer doorlopen en werkt het magischerwijs weer. Soms is herstarten van de printer ook genoeg.

 

Dus, dat is dan ook mijn eerste advies aan jou: herstart de printer.

Als dat niet helpt, kijk of jouw printer ook een hulp en herstelprogramma heeft. Als dat niet is geïnstalleerd tijdens het aansluiten van de printer, dan kan dit vaak gedownload worden vanaf de website van de fabrikant. 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u naast de KPN Box ook nog een andere router of WiFi punt in huis?

Kunt u zien op het display van de printer welk ip adres de printer heeft?

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt nog niet weer gereageerd @HenkH26. Is het gelukt om de printer weer aan de praat te krijgen?

Beste Erik,

ik heb nog niet kunnen printen via netwerkverbinding met mijn Brother  mfc-j880dw printer. Wel via direct connect 

Heeft u naast de KPN Box ook nog een andere router of WiFi punt in huis?

Kunt u zien op het display van de printer welk ip adres de printer heeft?

Hi Nick83,

ik heb geen andere router naast mijn KPN 12 box.

in de KPN box heeft de printer ip adres 192.168.1.87 gelijk aan het adres wat in de display van de printer wordt aangegeven

Reputatie 7
Badge +9

@HenkH26 Heb je het subnet van experia box aangepast naar 192.168.1.xxx? Standaard is het adres van modem 192.168.2.254 en subnet daarom 192.168.2.xxx. Een 191.168.1.87 zonder een extra router en port forwarding is onbereikbaar.

@HenkH26 Heb je het subnet van experia box aangepast naar 192.168.1.xxx? Standaard is het adres van modem 192.168.2.254 en subnet daarom 192.168.2.xxx. Een 191.168.1.87 zonder een extra router en port forwarding is onbereikbaar.

@TDN super!! Daar lag het probleem!! Dank voor het meedenken waardoor e.e.a. is opgelost 😅👍

Reputatie 7
Badge +24

En wat was het probleem precies?

@Nick83 het ip adres en de subnet stonden beide op 001 ipv op 002 in de printer. Dit aangepast waarna printen lukte.

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 het ip adres en de subnet stonden beide op 001 ipv op 002 in de printer. Dit aangepast waarna printen lukte.

Waarom heeft u zelf een ip ingesteld in de printer? Waarom staat dat ding niet gewoon op dhcp? 

@Nick83 het ip adres en de subnet stonden beide op 001 ipv op 002 in de printer. Dit aangepast waarna printen lukte.

Waarom heeft u zelf een ip ingesteld in de printer? Waarom staat dat ding niet gewoon op dhcp? 

Ik heb het ip adres niet ingesteld. Deze stond er al in en ik heb er nooit een probleem van ondervonden. Eerst nu met de kpn 12 box (vanaf 1 mrt) deed het zich voor

Interessant, goed om te weten allemaal, dit kan handig zijn voor mensen met een zelfde probleem.

Maarrr, volgens mij gaf TDN hier het verlossende (beste) antwoord.
( dus hoe kan het zijn dat er ander antwoord werd aangewezen, niet echt belangrijk, maar toch . . )

@KeesYagi  wat je tussen haakjes schrijft klopt niet, FF terug lezen want ik heb @TDN al aangewezen als degene die voor mij de oplossing heeft aangedragen. 😉

Ja vreemd, ik vroeg me al af.
( uit mijn emails : )
Om 3:00 kreeg ik een bericht met dit als gekozen antwoord door TDN :
https://forum.kpn.com/topic/show?tid=611108&postid=1915523
Een tel later dit als gekozen antwoord door HenkH26 :
https://forum.kpn.com/topic/show?tid=611108&postid=1915592
( maar dat ben je zelf . .  )

Maar eerder was er al een ander antwoord aangewezen, maar door wie dat kan ik niet terug zien omdat ik toen nog niet aangehaakt was. ( jij kan dat wel zien in de emails als het goed is )

Het is allemaal bijzaak, maar voor mij als meelezer ( en soms schrijver ) wordt het beste antwoord door mij niet altijd als logisch gezien.
Dan wel, ik zou graag kunnen zien wie het best antwoord koos, iemand van kpn of de vraagteller.
En als de vraagsteller lange tijd niet meer reageert (wat TE vaak voorkomt !) dan is het iemand van kpn die  iets (!)  kiest ( om “bureau op  te ruimen” ), dat zou ook anders kunnen nmi, sluit het dan af zonder antwoord, ook goed.

 

Reputatie 7
Badge +30

Het is een beetje druk maken om niets, wie, wat, welk antwoord. Maar, ik had in eerste instantie TDN gemarkeerd. Dat heb ik, een paar seconden later, aangepast naar de reactie van Henk zelf omdat die aangaf dat het antwoord van TDN geholpen heeft. Dat maakt het voor meelezers van een topic makkelijker om gelijk bovenin te zien wat het antwoord is én een bevestiging dat dit werkt.

Reageer