Beantwoord

Printer werkt niet meer via WiFi

  • 17 August 2019
  • 1 reactie
  • 68 keer bekeken

Ik zit met zelfde probleem al van alles geprobeerd maar de printen vind de WiFi niet.

Admin: Eigen topic aangemaakt n.a.v. bericht in dit topic.
icon

Beste antwoord door Joran 19 August 2019, 14:44

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Muss!

Ik las deze reactie in een ander topic:
Is er al een oplossing ik zit met het zelfde probleem ook een canon te 3150 en de expreria v 10

Bedoel je de Canon TS3150? In de handleiding van deze printer lees ik dat alleen 2,4Ghz wordt ondersteund. De V10 zendt ook 5Ghz wifi uit (sneller, nieuwer). In theorie moet dat geen probleem zijn, in de praktijk lijkt dat soms wel het geval. Het lijkt me een goede test om de netwerknamen van 2,4Ghz en 5Ghz te splitsen. Dat doe je makkelijk als volgt:
  • Ga (thuis) naar Servicetool: wijzig je WiFi naam & wachtwoord | KPN
  • Geef je klantnummer in en verifieer de gegevens met je rekeningnummer
  • Zet in de tool een vinkje bij "Geavanceerd" en kies een andere netwerknaam voor het 5Ghz netwerk. Je kunt bijvoorbeeld "5G" toevoegen aan de naam, wat je wil
Zodra dit is toegepast kun je nog eens verbinding maken met de printer. Lukt het dan wel?

Reageer