Beantwoord

Private Internet Access instellen voor de KPN Box 12

  • 27 March 2022
  • 9 reacties
  • 1934 keer bekeken

Ik heb sinds kort de Experia box V12 en wil graag al het internetverkeer via een VPN van Private Internet Acces laten verlopen. Weet iemand hoe je dit kunt instellen? Moet je hiervoor iets instellen op de Experia box?

icon

Beste antwoord door wjb 27 March 2022, 12:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Je kunt op de Experia/KPN Boxen geen VPN configureren.

Dit zal je dan op de aangesloten apparaten zelf moeten instellen.

Wat denk je overigens te bereiken met zo'n VPN?

Waarom zou je een VPN willen om op Internet aan te sluiten?

Hallo @ArjanOllie een VPN is oorspronkelijk bedoeld voor en alleen zinvol voor zakelijk gebruik. Bij privé-gebruik zou je voor bepaalde websites de incognito-versie van je browser kunnen gebruiken of anders in je browser instellen dat deze alleen https ondersteunt.

VPN is  voor particulieren zonder van het geld.

 

Reputatie 7

Bij privé-gebruik zou je voor bepaalde websites de incognito-versie van je browser kunnen gebruiken...

De incognito mode zorgt er alleen voor dat er lokaal niets opgeslagen wordt van die sessie, de websites krijgen nog altijd alle informatie.

 

VPN is  voor particulieren zonder van het geld.

Dan bedoel je neem ik aan publieke VPN services?

@wjb Ik heb begrepen dat als je bijvoorbeeld IP TV wilt streamen, dat je dit het beste kunt doen via een VPN. 

Reputatie 7

@wjb Ik heb begrepen dat als je bijvoorbeeld IP TV wilt streamen, dat je dit het beste kunt doen via een VPN. 

Je hebt alleen een inkomende VPN server nodig als je buiten de EU gebruik wilt kunnen maken van iTV app of site van KPN of als je de smart-TV app op een andere locatie wilt gebruiken.

Zo'n VPN server kan je thuis bijvoorbeeld op een Synology NAS installeren.

Reputatie 7
Badge +24

@wjb Ik heb begrepen dat als je bijvoorbeeld IP TV wilt streamen, dat je dit het beste kunt doen via een VPN. 

Als je bijvoorbeeld een account afsluit op een Amerikaanse streamingsdienst, dan is de kans aanwezig dat je die hier vanuit Nederland niet kunt gebruiken. Dit omdat de dienst alleen in Amerika gebruikt mag worden. Dat is dan op te lossen door ook een account af te sluiten op een vpn dienst die een server in Amerika heeft staan. 

Maar als je hier in Nederland gewoon een account neemt op bijvoorbeeld Viaplay, Netflix of Nlziet, dan is vpn volkomen nutteloos. 

En IPTVMedia.nl dan?

Reputatie 7
Badge +24

En IPTVMedia.nl dan?

Die hebben gewoon een Nederlands talig website. Hun diensten zijn bedoelt voor de Nederlandse markt. Er is geen enkele reden om een VPN-verbinding te gebruiken. 

Bedankt allen voor jullie reactie!