Beantwoord

Probleem met bekabelde VPN verbinding via KPN box 12, via wifi gaat het wel goed

  • 25 February 2022
  • 2 reacties
  • 129 keer bekeken

Via Wifi is er geen enkel probleem, maar via de bekabeling wel: het lukt niet om een VPN-verbinding te maken met het werk van mijn vrouw. Gisteren heeft ze een nieuwe HP computer (desktop) van haar werk gekregen en nog steeds lukt het niet. Soms wel, want gisteren had ze die verbinding wel, nu weer niet. En die problemen heeft ze al maanden. Hoe kan dit? Ligt dit aan de KPN Box 12? 

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 28 February 2022, 21:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi en welkom op ons forum @Bert Hesdahl!

Leuk dat je je vraag hier stelt. Opvallend dat de VPN verbinding voor het werk van je vrouw het specifiek via de internetkabel niet doet. Doordat het via wifi wel werkt, denk ik niet direct dat 't aan je Box 12 ligt. Is haar nieuwe HP desktop rechtstreeks met een kabel op de Box 12 aangesloten, of zit er andere apparatuur tussen? Maakt het verschil als je het test met een andere internetkabel? Probeer voor de zekerheid ook een andere ethernetpoort op het modem. Ik ben benieuwd of je op een van deze manieren verder komt met de verbinding.

Dag Alexandra,

Dank voor je antwoord. De bekabeling is inderdaad direct vanaf Box 12 naar de pc desktop. Ik heb ook al met een andere kabel en op een andere ethernet poort de verbinding gemaakt, ook dan lukt het niet. Ik moet eerlijk zeggen: soms gaat het ineens wel goed, maar ook vaak niet. En dat kan natuurlijk technisch gezien niet. Ik ga nóg eens je tips na en meld me anders weer op het forum.

 

Met groet, Bert.