Beantwoord

Problemen met GoodWE app van zonnepaneel

  • 28 March 2023
  • 6 reacties
  • 294 keer bekeken

Ik maak gebruik van de GoodWE app voor mijn zonnepanelen. Hiervoor maakt de omvormer een connectie met de WiFi. Nu loopt deze connectie al vanaf het begin niet soepel.  De connectie valt iedere keer weg.

Nu las ik op internet dat bij KPN de volgende internetpoorten vrijgegeven zouden moeten worden.

Dit zijn de dan de volgende poorten:

22221-22222-443

Is dit iets wat jullie doen? of moet ik dat doen. En als dat zo is, hoe doe ik dit dan.

Met vriendelijke groet

 

Ria

icon

Beste antwoord door GeSp 28 March 2023, 16:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo Ria,

 

Poorten openzetten is niet nodig, het gaat om poorten vanaf de omvormer naar buiten toe en die staan al open, het probleem moet ergens anders in zitten.

Waarmee valt de connectie weg, met internet of met WiFi, indien het laatste, heb je een sterk genoeg WiFi signaal bij de omvormer?

Heb je extra WiFi punten zoals SuperWiFi's?

 

Admin: zie ook onze kennisbank

Reputatie 7
Badge +24

Als poorten de oorzaak van het probleem zouden zijn, dan zou het helemaal nooit werken. Niet zo af en toe wel en soms niet.

De oorzaak bij u zal gewoon een slechte WiFi verbinding zijn. Hoe groot is de afstand tussen de omvormer en het eerste bekabeld aangesloten WiFi punt? En hoeveel muren en vloeren zitten daar tussen?

Dan zal de afstand tussen begane grond en de tweede verdieping (zolder)wel het probleem zijn. 

Op de eerste verdieping , direct boven het WiFi punt, is de verbinding al niet 100%.

Bedankt voor het meedenken. Denk dat ik toch naar een WiFi versterker moet gaan kijken.


 

Hoi Ria,

Ik denk dat een WiFi versterker niet de oplossing is. Ik heb hetzelfde probleem. Er is een stabiele WiFi connectie (beide lampjes op de wifi stick van GoodWe branden; de omvormer is ook in de MyModem portal van KPN met een IP adres te zien) maar er wordt geen data vanuit de router (V12) naar het SEMS-platform van GoodWe verstuurd.

Het rare is dat als ik een “relaod” op de wifi stick vd omvormer geef, het heel even goed gaat. De data wordt naar het SEMS platform verstuurd maar enige momenten later houdt ie er weer mee op. Dan knippert de oranje LED 4x.

Groet,

Jan

Hier bij de reload exact hetzelfde probleem. 

Bedankt voor de info. 

Hoi Ria,

Ik heb volgens mij de oplossing:

Ik heb weer contact met GoodWe gehad en bij een KPN modem (in mijn geval een V12) moet je poort 20001 forwarden.

Dus een regel aanmaken (zoals bij Salvatoro hierboven):

  • Service: GoodWe 20001
  • Protocol: TCP
  • External Host: (leeg laten)
  • Internal Host: (staat al ingevuld, maar dat is het IP adres van de omvormer)
  • External Port: 20001
  • Internal Port: 20001