Beantwoord

Problemen met internet bij aansluiting van crypto miners.

  • 7 February 2024
  • 12 reacties
  • 165 keer bekeken

Hallo allen, 

misschien is er hier iemand met een oplossing.

Om te beginnen, officieel zal mijn verbinding pas 9-2-2024 actief zijn, maar ik zag dat mijn KPN Box 14 al groen licht gaf.

Ik ben dus begonnen om mijn thuis netwerk om te zetten van Ziggo naar KPN (4gb) vanwege het gebrek aan snelheid bij Ziggo. Waar ik nu tegen aanloop is dat wanneer ik mijn machine aanzet dat dit mijn complete verbinding dicht trekt, hier had ik bij Ziggo geen last van.

De situatie is redelijk eenvoudige KPN Box 14 is netjes aangesloten. Hier achter zit een accesspoint, deze accesspoint staat in verbinding met het accesspoint boven. Op het accesspoint boven zit een switch aangesloten met daarop een 24-tal machines. De accesspoints worden in de toekomst vervangen door een kabel. WIFI van het KPN modem staat uit.

Ik heb helaas handmatig alle machine een vast ip moeten geven en port forwarding moeten toepassen om het werkend te krijgen. De upnp functie lijkt een probleem te hebben als dezelfde naam wordt doorgegeven vanuit een applicatie, maar dat is niet het ergste.

Op de KPN Box 14 zit nog een bekabelde machine aangesloten. Rechtstreeks, niets er tussen. Wanneer ik de accesspoint los koppel van de modem dan heb ik geen enkel probleem met internet op de machine die er rechtstreeks op aangesloten zit. 

Wanneer ik het accesspoint weer aansluit ontstaan er problemen. Intern zijn alle machine te pingen en te benaderen. Pingen naar de google dns server geeft een hoop time-outs. Pagina’s zijn niet te benaderen of zeer traag en sporadisch.

Net gebeld met de helpdesk en werd doorverbonden naar een technische lijn. Deze konden mij nog niet helpen omdat zij mijn verbinding nog niet kunnen zien. Daarom heb ik alles weer terug gezet naar de Ziggo omgeving welke geen enkel probleem geeft.

Ik ben een beetje bang dat ik straks de 9de wordt afgesloten en dan een bak ellende ga hebben om alles aan de praat te krijgen als dat überhaupt gaat lukken. Tevens werd mij vermeld dat wanneer ik technische hulp nodig heb een extra abonnement kan afsluiten. Ik snap de redenatie daarvan wel, maar als provider 1 het wel doet en provider 2 niet dan lijkt het mij vrij sterk dat het aan mijn apparatuur ligt en eerder aan de verbinding bij KPN.

Dus ik dacht ik probeer het hier eens.

icon

Beste antwoord door Sjors Keij 10 February 2024, 18:13

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7

Wat is het merk en type van dat accesspoint?

TP-Link Deco M4

Reputatie 7

Heb je de master node van die Deco M4 set dan in accessmode staan of draait deze als router?

Wat is het subnet dat je achter de Deco gebruikt?

Staat als accesspoint ingesteld. Subnet wordt dus uitgegeven door de KPN Box. Met de helft van de machines aanwerkt het wel. Ik denk dat het ergens een overkill is voor de arme box.

Wellicht een eigen modem een idee?

Reputatie 7

Wat versta je onder "handmatig een vast IP adres geven".

Bedoel je dat je dat op het apparaat zelf doet en niet als DHCP reservering?

Reputatie 7
Badge +9

Wellicht een eigen modem een idee?

De KPN modems zijn bedoeld voor huis-tuin-en-keukentoepassingen. Ik denk dat jij iets hoger in het segment zit.

Een eigen router is misschien nog niet zo’n slecht idee.

 

Wat versta je onder "handmatig een vast IP adres geven".

Bedoel je dat je dat op het apparaat zelf doet en niet als DHCP reservering?

 

Vanuit het modem, vast ip adressen toegewezen.

Wellicht een eigen modem een idee?

De KPN modems zijn bedoeld voor huis-tuin-en-keukentoepassingen. Ik denk dat jij iets hoger in het segment zit.

Een eigen router is misschien nog niet zo’n slecht idee.

 

Als dat het probleem oplost heb ik er wel vrede mee. Zal eens kijken welke opties er eventueel zijn.

Reputatie 4
Badge +1

Is het mogelijk om tijdelijk de M4 er tussen uit tehalen en een kabel uit terollen naar boven en die daar op de switch te koppelen. Kan zijn dat M4 misschien over zijn nek gaat door de hogere snelheid. 

Ik vermoed sowieso dat je met de m4 nooit je 4gig kan halen. 

Dan had ik dat probleem ook moeten hebben op mijn Ziggo verbinding. Het gaat denk ik ook niet om het aantal mbs, maar de hoeveelheid requesten.

Contact gehad met de helpdesk. Werd meteen doorgeschakeld naar de 2de lijns. In eerste instantie konden ze nog niks betekenen want de lijn was officieel nog niet opgeleverd.

Uiteindelijk toen de verbinding was opgeleverd, hetzelfde probleem helaas. Weer gebeld en samen naar een oplossing gezocht. Nu met een fritzbox geen enkel probleem, alleen jammer dat deze geen 4gb ondersteund.

Kortom de KPN Box 14 is nog wat te verbeteren.

Reputatie 7
Badge +12

Contact gehad met de helpdesk. Werd meteen doorgeschakeld naar de 2de lijns. In eerste instantie konden ze nog niks betekenen want de lijn was officieel nog niet opgeleverd.

Uiteindelijk toen de verbinding was opgeleverd, hetzelfde probleem helaas. Weer gebeld en samen naar een oplossing gezocht. Nu met een fritzbox geen enkel probleem, alleen jammer dat deze geen 4gb ondersteund.

Kortom de KPN Box 14 is nog wat te verbeteren.

Bedankt dat je hier nog even hebt laten weten hoe dit is afgelopen @Sjors Keij, wordt gewaardeerd! 

Reageer