Vraag

Problemen met Sonos audiosysteem

  • 3 October 2020
  • 50 reacties
  • 574 keer bekeken

Op advies van de telefonische Sonos helpdesk en ondersteuning gebeld met KPN klantenservice met het verzoek of ze in mijn router

de CEC CODE(CONSUMER ELECTRONIC CONTROL CODE WILLEN UITZETTEN?

DAN ZOU HET VEELVOORKOMENDE PROBLEEM ZIJN OPGELOST!!

ECHTER MEN WEIGERT DIT TE DOEN!! LUKT ALLEEN NA HET AFSLUITEN VAN EEn MAANDELIJKS  ABONNEMENT??

Dat gaat mij te ver!! Maandelijkse rekening is nu al €69,=) en dat vind ik genoeg!!

HOE KRIJG IK DE C E C code in mijn KPN experiabox uitgeschakeld, zodat het veel voorkomende probleem is opgelost??

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


50 reacties

Reputatie 2
Badge

Op advies van de telefonische Sonos helpdesk en ondersteuning gebeld met KPN klantenservice met het verzoek of ze in mijn router

de CEC CODE(CONSUMER ELECTRONIC CONTROL CODE WILLEN UITZETTEN?

DAN ZOU HET VEELVOORKOMENDE PROBLEEM ZIJN OPGELOST!!

ECHTER MEN WEIGERT DIT TE DOEN!! LUKT ALLEEN NA HET AFSLUITEN VAN EEn MAANDELIJKS  ABONNEMENT??

Dat gaat mij te ver!! Maandelijkse rekening is nu al €69,=) en dat vind ik genoeg!!

HOE KRIJG IK DE C E C code in mijn KPN experiabox uitgeschakeld, zodat het veel voorkomende probleem is opgelost??

 

Wat bedoel je eigelijk? CEC heeft niets met het modem te maken.

 

Reputatie 7

Als je hdmi-CEC wilt uitzetten dan zal je dat op jouw televisie moeten doen.

Er is geen enkel door KPN geleverd apparaat dat iets met hdmi-CEC doet.

Wat is het probleem dat je ervaart?

In de Sonos controler staat een symbool van de TV wat erg hinderlijk is!

bij het inschakelen van de Sonos installatie vraagt het systeem:”De TV staat ingeschakeld,als u door gaat zal het geluid van de TV worden onderbroken”! “Wilt u doorgaan of annuleren??” Ik klik dan op doorgaan en alles werkt dan uitstekend!!

echter het tvsymbool verdwijnt niet!

Toen Sonos helpdesk gebeld!

Het is een bekend probleem, ik moest even met KPN klantenservice bellen en vragen of ze in mijn router de CECcode willen uitschakelen!

Het bekende probleem zou dan opgelost zijn.

(zie mijn eerste vraag,hierboven!

op mijn tv heb ik reeds de easylink(CEC)

uitgeschakeld!! Lost mijn probleem niet op.helaas!

wat nu?

 

Reputatie 7

Toen Sonos helpdesk gebeld!

Het is een bekend probleem, ik moest even met KPN klantenservice bellen en vragen of ze in mijn router de CECcode willen uitschakelen!

Dan heeft de helpdesk van Sonos jou pure onzin verteld want, zoals eerder gezegd, de apparatuur van KPN doet helemaal niets met CEC en heeft dus ook geen CEC code die uit gezet kan worden.

 

In de Sonos controler staat een symbool van de TV wat erg hinderlijk is!

Kan je eens een foto plaatsen van de TV symbool.

En is dat niet een symbool van jouw televisie zelf die wellicht via wifi bediend kan worden?

 

NEE,hier kan ik niet de tv mee bedienen via WiFi!!

Sonos helpdesk is een uitstekende adviseur!!

altijd goed geholpen door hen!!

waarom zouden ze onzin adviseren???

Alle mogelijke Wifivetbindingen met de TV

zijn uitgeschakeld en dus verbroken!!

Het Sonossysyeem blijft mijn TV zien???? 

Reputatie 7

Geloof me, de apparatuur van KPN doet niets maar dan ook helemaal niets met CEC en dus valt er echt helemaal niets uit te zetten op een Experia Box.

Ik hoop dat drie maal ook echt scheepsrecht is.

Wel is het zo dat de TV ontvangers op het netwerk zichtbaar zijn als je de TV Connect functie op de TV ontvanger aan hebt staan. Dit is geen CEC maar een functie om Netflix en YouTube naar de TV ontvanger te kunnen "streamen". Wellicht is dat de reden waarom die optie getoond wordt.

Welke naam heb jij aan jouw TV ontvanger gegeven?

Zet TV Connect anders eens uit op jouw TV ontvanger.

ALLE MOGELIJKE Wifi verbindingen  met de TV

zijn uitgeschakeld en dus verbroken!!

bekabeling OOK WEGGEHAALD!!!!

toch blijft het symbool in Sonos zichtbaar???

zie foto hierboven!Hoe kan dat????

Reputatie 7

Heb je mijn vorige bericht wel gelezen?

NOGMAALS, 3xSCHEEPSRECHT!!!

ALLE MOGELIJKE VERBINDINGEN ZIJN WEG!!!

TV HEEFT GEEN NAAM, gewoon een flatscreen!

TV HEEFTGEEN VERBINDING MET INTERNET! B

Reputatie 7

Wow, je hebt dat bericht dus niet gelezen ik heb het daar immers over de TV ontvanger.

Overigens lees ik op het forum van Sonos dat dat TV ikoontje getoond wordt als de geselecteerde kamer de "Playbar" kamer is.

 

De knop zou dan zijn om het ingangskanaal van de Sonos weer op de TV te zetten.

 

Het heeft daarmaast weinig zin om alles in hoofdletters te typen, dat leest niet zo prettig.

Ik denk ook dat er dan maar weinig klanten van KPN zijn die aandacht aan jouw topic willen besteden.

Alles grondig gelezen!

TV is van het internet AF!!!    
Watlees ik niet goed?? ?

Reputatie 7
Badge +10

NOGMAALS, 3xSCHEEPSRECHT!!!

ALLE MOGELIJKE VERBINDINGEN ZIJN WEG!!!

TV HEEFT GEEN NAAM, gewoon een flatscreen!


Hier, neem even een kop koffie en haal buiten een frisse neus om later nog een keertje de boel na te lopen :-) 

 

 

Bedankt allemaal!!

mijn probleem is onoplosbaar helaas!!

de koffie was heerlijk, bedankt en een fijne zondag 

Reputatie 7

Alles grondig gelezen!

TV is van het internet AF!!!    
Watlees ik niet goed?? ?

TV versus TV ontvanger ofwel TV kastje van KPN cq STB (settopbox).

Maar goed, dat maakt ondertussen ook niet meer uit want de reden dat dat TV ikoontje er staat is mij ondertussen wel duidelijk, ik hoop jou ook.

Ga morgen weer bellen met Sonos 

en verder zoeken naar de kluts!!

nogmasls dank allemaal

Zeker en dat klopt maar lost het probleem niet op!!

Sonosapp blijft mijn tv zien en vervelend storen

jammer maar helaas.

Reputatie 7

Zeker en dat klopt maar lost het probleem niet op!!

Snap je dan echt niet waarom dat TV ikoontje er staat en dat het correct is dat dat TV ikoontje er staat als de door jouw geselecteerde "room" de "Playbar room" is?

Het is dus "by design" dat dat TV ikoontje er staat.

 

Sonosapp blijft mijn tv zien en vervelend storen

Die app ziet niet jouw TV, maar jouw Playbar is aangesloten op de TV en jouw Sonos app toont dat ikoontje zodat je de ingangsbron op de Playbar weer op TV kunt zetten en het geluid van de televisie dus weer hoorbaar zal zijn.

Dat icoontje snap ik ja, werkt ook als ik erop klik!

geluid stopt dan direct!

maar ik wil het weg hebben en daarom heb ik 

Sonos gebeld!!!!het probleem is hen bekend en zij adviseerde mij KPN te bellen, snap je het???

PlAybar is losgekoppeld van de tv

symbool blijft??

Reputatie 7

Sonos gebeld!!!!het probleem is hen bekend en zij adviseerde mij KPN te bellen, snap je het???

Zekers snap ik dat, dat was me vanaf het begin al duidelijk.

KPN is echter geen partij in deze en kan dan ook helemaal niets aanpassen immers de apparatuur van KPN doet niets met CEC. Dat is dus ook de reden waarom ik je aangaf dat het pure onzin is wat de helpdesk van Sonos jou verteld heeft. Ik hoop dat je dat ook snapt.

Ik denk dat je jouw vraag het beste op het forum van Sonos kunt plaatsen.

Reputatie 7

PlAybar is losgekoppeld van de tv

symbool blijft??

Duh, de geselecteerde "room" is nog steeds de "Playbar room".

Heb je ook een andere "room" zonder Playbar?

Zo ja, selecteer die dan eens. Staat het TV ikoontje er dan ook nog?

Reageer