Beantwoord

PTT kabel direct aansluiten op Experia Box

  • 10 September 2022
  • 2 reacties
  • 427 keer bekeken

Ik wil graag deze kabel direct aansluiten op mijn Expedia 10 modem. Kan ik dit gewoon aansluiten met een rj11 stekker? In de volgorde als aangegeven op de andere foto.

alvast bedankt voor de hulp.

 

icon

Beste antwoord door GeSp 10 September 2022, 21:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @wgerber 

 

Die kabel is veel te stug en heeft een vaste kern, die RJ11 connectors die je online overal te koop ziet staan zijn niet voor een vaste kern geschikt.

Na een tijd heb je dan kans op verbindingsproblemen.

Je kan die kabel beter aansluiten een RJ11 aansluitdoos en daar dan de kabel vanuit je modem op aansluiten.

Die volgorde in je eerste foto klopt, die kan je ook gebruiken voor de contacten in de RJ11 aansluitdoos.

 

Aanvulling:

Is dit een nieuw internet abonnement of verhuizng?, dan kan je ook gratis een installatiemonteur laten komen, die kan die aansluiting dan ook voor je in orde maken.

Reputatie 7
Badge +12

Wat @GeSp aangeeft is het enige juiste. Het is zelfs zo dat als ik ergens zou komen waar ik een RJ11 aan een invoerkabel zou zien ik 100% zeker 70 euro voorrijkosten zou schrijven ook al kom ik langs om je WiFi te verbeteren. Dit omdat deze kabel eigendom is van KPN en er niet zelf aan geklust mag worden. Dus laat lekker die gratis monteur komen, die zet er dan kosteloos een juiste ISRA op en wat je hierna doet is helemaal jouw feest.
Ook kan deze monteur de lijn uit meten om na te kijken of je niet tegen storingen aan gaat lopen in de toekomst.