Beantwoord

Radiozender Stingray music via WiFi streamen naar mijn DAB radio

  • 19 February 2022
  • 4 reacties
  • 1395 keer bekeken

ik heb een dab radio aangeschaft,omdat ik geen radio wil luisteren via de tv,nu wil ik stingray muziek via mijn wifi streamen naar mijn dab radio,dit zit in het aanbod van mijn kpn abonnement,maar hoe ik ook de band afzoek,of de naam ingeef,ik krijg niks gevonden,het moet toch niet zo zijn dat ik nog eens met een kabel naar mijn dab radio moet gaan,kpn zegt wel dat het op kanaal 941 zit maar geen frequentie. andere zenders werken perfect maar deze zenders niet,wie weet raad

icon

Beste antwoord door Ward_ 19 February 2022, 22:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hier is sprake van verwarring denk ik. DAB is een radiosignaal dat door de lucht komt en ontvangen wordt op je nieuwe radio. Net als vroeger met FM radio, maar dan digitaal en met meer verschillende zenders.

Via KPN krijg je radiozenders op je KPN decoder (dat zwarte TV kastje) en Stingray zit op 901 tot en met 950. Dit signaal heeft niets met DAB te maken maar komt via je vaste KPN-verbinding.

Deze twee zijn niet te combineren en streamen vanaf je KPN TV kastje is niet mogelijk.

Mocht die DAB radio ook tegelijkertijd een versterker zijn dan kan je eventueel inderdaad een kabeltje trekken tussen KPN TV kastje en DAB radio/versterker maar zonder verder te weten wat voor DAB radio je hebt gekocht kan ik daar niks zinnigs over zeggen.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @radio-man ,

Streamen vanaf de KPN-ontvanger is inderdaad niet mogelijk.  

Wat wel mogelijk is, is een kabel te trekken van de KPN-ontvanger naar een versterker. Op die manier kun je Stingray via jouw versterker beluisteren zonder dat de TV dan aan hoeft. 

Er zijn trouwens ook volop DAB+-radio's (vaak ook met internetradio) op de markt die je ook op een versterker kunt aansluiten. Je zou dan kunnen kiezen voor een radiozender via jouw DAB+-radio of een radiozender via de KPN-ontvanger. 

Reputatie 3
Badge

Streamen naar DAB via wifi kan niet. Verschillende technieken.

Als het je gaat om de Stingray kanalen gebruik ik zelf regelmatig een alternatief namelijk de Stingray app op mobiel/tablet in combinatie met een bluetooth speaker/ontvanger(zoals mij soundbar)

Een keer de Stingray koppelen aan je KPN abonnement en je hebt de keuze uit vele muziek kanalen (meer dan via de ontvanger als ik het zo snel bekijk) en niet om de x nummers de irritante melding om de app te downloaden. 
Nog een extra pluspunt: stream via de app naar een chromecast en je op een mooie manier te zien er op dat moment speelt. Eigenlijk zou men deze app ook moeten integreren in de ontvanger.
De Stingray app werkt ook nog eens vloeiend met Android auto wat ook fijn is onderweg.

omdat ik geen radio wil luisteren via de tv

Daarvoor heeft mijn moeder een soundbar aangeschaft. Optisch verbonden met de ontvanger en gaan met die banaan.

Wat ook kan

Ondersteunt je radio ook BlueTooth? Dan kan je een BT transmitter aan de ontvanger verbinden (via de groene audio aansluiting) en op die manier op je '’radio'’ die dan als BT speaker fungeert zenders via de ontvanger beluisteren.

Mijne heeft 4 mogelijkheden: DAB+, FM, LINE IN en BlueTooth.
De jouwe via wifi zeg je, dus wsl ook “internet-radio”. Maar ook dan gaan de streams van Stingray niet lukken. Dat gaat buiten de ontvanger om alleen via de Stingray-app voor smartphone en tablet (en van daaruit casten of via bluetooth '’verzenden'’).