Vraag

RainBird wil geen verbinding maken met de wifi van mijn modem

  • 20 June 2023
  • 9 reacties
  • 152 keer bekeken

Ik heb een sproei-installatie in de tuin. De bediening loopt via het “rainbird”-apparaat via een app op mijn telefoon naar mijn wifi. Daar krijg ik slecht verbinding mee. De leverancier denkt, dat het mogelijk met het aantal Giga Herz van de wifi te maken heeft. Ik ben laatste jaren ergens geswitched van een oudere Experiabox naar een nieuwere versie, maar ik weet niet welke versie (10 of 10A?). Hierbij heb ik toen tevens 2 wifi-versterkers en een 4G-modem bijgekregen wegens slechtere wifi (werkt prima overigens). Dus ik heb een 4G-Buitengebied-abonnement.

Hoe weet ik of ik 5 of 2,4 Giga Herz heb en of mijn Experiabox-versie de oorzaak is van het niet kunnen connecten van mijn RainBird? Waar kan ik dat zien? En kan ik dan iets aanpassen om het werkend te krijgen of dien ik een andere Experiabox te hebben.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

@SCl Het beste is om even op de drie puntjes onder je bericht en vervolgens ‘bewerken’ te klikken en vervolgens je klantnummer even te verwijderen. Deze is voor iedereen zichtbaar en met het oog op privacy etc. is het beter dit soort informatie niet op het forum te plaatsen maar in je Forum Profiel.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @SCl en welkom hier op ons forum!

In eerste instantie ben ik vooral benieuwd naar welk type Experia Box je precies in gebruik hebt. En welk type wifi versterker gebruik je; gaat het hier bijvoorbeeld om super wifi of gebruik je misschien eigen apparatuur?

Ik heb de reguliere versterkers van kpn. Niet de superwifi. Box is versie 10

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb de reguliere versterkers van kpn. Niet de superwifi. Box is versie 10

Maak je dan toevallig gebruik van dit type versterker?

Inderdaad 

Reputatie 7
Badge +24

Bij de Experiabox v10 staat het lampje "Wireless" uit?

 

Inderdaad, lampje wireless staat uit.

Reputatie 7
Badge +24

Mooi. Kunt u inloggen op de Experiabox via:

http://192.168.2.254

Lukt dat? Heeft u dat ooit al wel eens gedaan? Weet u het wachtwoord? Indien u geen wachtwoord weet, probeer het dan eens zonder wachtwoord. 

Ik kan inloggen en heb/weet het wachtwoord ook. Maar dan…?