Rood lampje op draadloze verbindings set 1200

  • 23 January 2023
  • 9 reacties
  • 1955 keer bekeken

Hallo ieder, sinds 2 weken gaat mijn adapter, die het dichts bij de modem staat rood branden als de tv/radio ongeveer een half uur uit staat. de adapter bij de tv gaat langzaam wit knipperen. In eerste instantie gereset en gekoppeld en dan werkte alles weer tot de tv weer uit ging en de ene adapter weer rood werd.

Zaterdag kwam ik er achter dat als ik de tv ontvanger en de tv  tegelijk aanzet het systeem gewoon opstart, maar eerst begint met het IP adres op te halen en daar na de rest gaat installeren.

daarna werkt alles gewoon goed tot dat de tv uit gaat en na enige tijd de ene adapter weer rood wordt.

wat er nu gebeurd is elke keer als ik de tv aanzet alles opnieuw wordt geinstalleerd wat zo,n 5 minuten duurt en dan werkt alles weer goed tot de tv uitgaat.

Iemand een idee hoe het komt? het is een 1200 verbinddings set


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Hoi @cordekok, welkom bij ons op het forum. Een rood lampje op de DVS geeft over het algemeen aan dat ze geen (goede) verbinding meer met elkaar hebben. Je hebt minimaal 2 DVS 1200, een bij de tv-ontvanger en een bij het modem. Heb je beide DVS al eens van plek verwisselt? Gaat het rode lampje dan mee naar de andere plek, of blijft het op dezelfde plek bij de andere DVS?

Ook kan je de Devolo Cockpit downloaden, daarmee kan je kijken of je er een nieuwe firmware beschikbaar is voor jouw DVS.

dank, maar heb ze al eens gewisseld, en het systeem draait wel weer alleen moet ik elke keer opstarten, dit gebeurd wel automatisch als ik de tv aanzet

Reputatie 7

Waar was het rode lampje toen je het verwisselde? Ging dat mee met die DVS adapter of bleef het bij de DVS die bij het modem zat? En had je de cockpit die ik noemde al geprobeerd?

Hallo Jasper ik heb ze al verschillende keren omgewisseld alleen die bij de modem wordt rood en wat warmer als de ander en dat zal wel komen door dat de rode lamp steeds brand. en volgens de Devolo cocpit heb ik de laatste software . de adapter bij de tv ontvanger blijft langzaam wit knipperen als de ande rood is.

Groetjes Cordekok

Reputatie 7

Het is altijd die bij het modem dus @cordekok. Dat kan betekenen dat het stopcontact daar het signaal niet goed doorgeeft. Zijn er meerdere stopcontacten bij het modem en kan je een andere proberen om te kijken of het daar beter mee gaat?

Op onze site hebben we ook een pagina waar meerdere tips worden gegeven over het aansluiten en verhelpen van een storing met DVS: Storing met de Draadloze Verbindingsset oplossen. Kan je kijken of het daar aan voldoet?

Hallo Jasper ik heb je raad opgevolgd en de halve  stroomkast om gebouwd voor een ander origineel stopcontact. daarna de boel weer gekoppeld en opgestart dat ging allemaal goed tot zover.

daarna de tv en de tv ontvanger uitgezet en binnen een half uur stond  de dvs  naast de modem weer te knipperen.

Zolang alles aan blijft staan gaat alles goed maar ik kan moeilijk alles 24 uur aan laten staan. 

Zou een wifi punt het probleem oplossen en heb ik er dan 1 of 2 nodig?

Groeten Cordekok

Reputatie 7

Het kan ook zijn dat de stroomgroep waar de stroomkast op is aangesloten zwaar belast wordt, bijvoorbeeld als er ook een wasmachine of droger op zijn aangesloten. Dan kan effect hebben op het signaal via de DVS. 

SuperWIfi punten zouden het kunnen oplossen, maar als de mogelijkheid er is om een directe kabel te gebruiken blijft dat de beste optie. Als je een Experia Box V10a of KPN Box 12 hebt is een SuperWifi punt genoeg, het modem zelf werkt dan ook mee. Bij een oude type modem zal een extra SuperWifi punt nodig zijn. Als het op die manier niet goed werkt zijn onze opties om mee te denken beperkt, dus als het via de DVS of een directe kabel lukt kan dat gunstiger zijn.

Ha llo Jasper , ik heb nog geprobeerd met een oude 650 dvs  te koppelen maar dan ging de 1200  na het koppelen gelijk rood branden,

Daarna heb ik de beide 1200  in de keuken op 2 meter van elkaar in het stopco ntact gehad uiteraard zonder ethernet kabel en toen bleven ze een paar uur rustig knipperen zonder rode lamp.

Ik denk dat ik het maar zo laat als ik naar bed ga trek ik de dvs naast het modem uit het stopcontact en de volgende dag doe ik die er weer in, dan gaat die alles weer ophalen maar blijft het wel goed doen , totdat ik de tv weer uitzet en na 20 minuten de lamp weer rood is.

in ieder geval bedankt voor je support groeten Cordekok

 

Reputatie 7

De DVS650 en 1200 werken inderdaad super samen @cordekok, het beste is om allemaal dezelfde te gebruiken. Ik dacht dat je ook alleen 1200's gebruikte, of had ik dat verkeerd begrepen? 

Doordat de 1200's in de keuken groen bleven branden wordt mijn vermoeden dat het met het stopcontact in de meterkast te maken heeft versterkt. Mogelijk zit daar een contactje net niet goed of zit die op een stroomgroep waar zware apparaten op zitten (zoals bijvoorbeeld een wasmachine). Je zou dat stopcontact door een elektricien kunnen laten nakijken.

Je kunt het ook op die manier blijven doen inderdaad, maar dat klinkt niet als een blijvende oplossing.