Beantwoord

Router filtert toegangskanaal omvormer en schakelt mogelijk IPV4 uit, hoe fix ik dit?

  • 10 July 2020
  • 12 reacties
  • 359 keer bekeken

ik heb een nieuwe experiabox ontvangen en nu geeft ie geen signaal meer door naar de omvormer van de zonnepanelen. wie weet hoe ik dit kan oplossen? internet/wifi werkt goed in de buurt van de omvormer.

de melding die ik op de omvormer krijg is: 

Router filtert toegangskanaal omvormer en schakelt IPV4 uit

icon

Beste antwoord door SHEG 16 July 2020, 12:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @SHEG, welkom hier. 

Jouw omvormer geeft dus een melding. :( Wat heb je al gedaan? Want ben je verbonden met de WiFi? Heb je de WiFi al eens vergeten en deze opnieuw ingesteld? En wat is anders het merk en type van de omvormer?

Hi! dankjewel voor je reactie, fijn! Het is een omvormer van goodwe en de modem is van Kpn. kip doet hier niets mee en goodwe zegt, check Kpn. lekker! enfin, op de omvormer heb ik meerdere malen zowel de wifi gereset ans op nieuw ‘herkennen’ gedaan.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Kastje muur verhaal dus. Nu moet ik zeggen dat ik hier niet zo veel verstand van heb. @wjb heb jij misschien een idee wat er gedaan kan worden?

Reputatie 7

@SHEG, Welke Experia had je en welke heb je nu?

Heb je al gekeken of je wellicht de wifi op de omvormer opnieuw moet instellen?

 

dank, nu geen tijd, maar morgen ga ik er eens de tijd voor nemen dit te bestuderen. zou wel eens de oplossing kunnen zijn, dank!

 

hoewel t filmpje oud en niet meer correct was heeft het me zeker geholpen op zoek te gaan naar de juste instructies. doe vond ik op https://libra.energy/wp-content/uploads/sites/14/Handleiding-Goodwe_WiFi-Quick-Setup_NL-10.10.100.253-2.pdf

niet dat die instructies helemaal klopte, maar als je hierin de wizzard volgt, kwam ik er wel uit.

 

ik vraag me wel af of, omdat ik geen data zie van de periode dat de wifi niet aangesloten was, er wel energie is opgevangen.

 

dank.

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat je nu de oplossing hebt gevonden. Bedankt nog voor het delen daarvan. Hoe het nu zit met de energie. Ik durf het niet te zegen. Ik ben daar verder niet in thuis. 

Met de energie zit het wel goed, dat is los van de wifi connectie, die eigenlijk alleen mar is voor het dashboard. dus ja, ik mis data, mar zolang de zon schijnt is t oké. Fijne zomer!

 

Jij ook een fijne zomer! Hopelijk krijgen we nog een iets warmere en drogere periode ;-)

Reputatie 7

Jij ook een fijne zomer! Hopelijk krijgen we nog een iets warmere en drogere periode ;-)

Voor een optimale opbrengst moet het juist niet warmer worden, als de zon maar schijnt.

Een zonnepaneel heeft een lagere opbrengst bij hogere temperaturen.

Reputatie 7
Badge +10

ik vraag me wel af of, omdat ik geen data zie van de periode dat de wifi niet aangesloten was, er wel energie is opgevangen.

Die zou tevens ook in de Goodwe omvormer zelf worden opgeslagen, en zo snel je verbinding hebt met het dashboard worden aangevuld binnen de gegevens van het dashboard.

Misschien dat er een dag of wat tussen zit voordat alle data is aangevuld??

Het dashboard portal wat eerder in het filmpje wordt vernoemd, is achterhaald.
Voor Goodwe gebruikt men sinds pakweg anderhalf terug.
https://www.semsportal.com

Misschien dat daar nog verschil in zit?