Beantwoord

Router gereset en weg ipv6

  • 2 March 2020
  • 2 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik heb op mijn raspberry pi een vpn gemaakt en had een vast IP adres het werkte erg goed en was fijn om te gebruiken. toen ik problemen kreeg met onze interactieve televisie alleen npo 1, 2 en 3 ben ik gaan bellen eerst zijden ze dat ik de interactieve televisie moest reseten nog steeds hetzelfde probleem. na nog een probleem hebben ze gezegd dat ze de router zouden resetten zonder enige aankondiging na 0,000000001 gebeurden het en doei VPN:sob::rage: . nu heb ik ook nog een ander ipv4 adres waardoor ik niet meer kan aanloggen met putty, vnc enzovoort. maar dat valt nog op te lossen. nu doet mijn vpn het ook niet meer die een eigen ipv6 aderes gebruikt. Weet iemand hoe je dit kunt herstellen. ik gebruik als vpn server software pivpn en daar kun je nog een vpn mee kiezen en dat is openvpn

icon

Beste antwoord door Anonymous 5 March 2020, 15:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Mees1010, welkom! Wat ontzettend balen dat wij zonder overleg met jou de Experia Box hebben gereset. Mijn excuses hiervoor, dat had natuurlijk niet mogen gebeuren! Als je inlogt op de webinterface van de Experia Box, zie je daar het IP-adres van de Raspberry Pi. Die kan jij vervolgens in putty wijzigen, zodat je daar weer in kunt. Voor wat betreft het eigen ipv6 adres: wat bedoel je daar precies mee? Je krijgt van ons geen nieuw IP-adres als wij je modem resetten. Wij ondersteunen inhoudelijk niet de instellingen etc., daarvoor zijn er wellicht andere klanten die meelezen en er iets over willen zeggen :-).

@Mees1010 Je zal de diverse adressen op de diverse interfaces in kaart moeten brengen. Zo te lezen zijn je interne IP adressen anders geworden omdat je in de ExperiaBox geen DHCP binding hebt gemaakt voor de raspberry pi.

Met de setup die je beschrijft kun je prima iets maken wat een reset, reboot en/of powercycle overleeft.