Vraag

Routerinstellingen wijziging lukt niet,poorten 445, 443 en 80 moeten open

  • 20 February 2021
  • 6 reacties
  • 89 keer bekeken

routerinstellingen moeten veranderd worden in dezelfde frequentie ip 4 of ip6

dhcp moet ingeschakeld zijn
poorten moeten open zijn 445 443 80

ze zien elkaar niet terwijl ze wel op dezelfde wifi zitten. ze lopen elkaar mis op de router

 

Met begeleiding van kpn is alles gelukt op de poorten na. Het opengooien van de 3 poorten is nog steeds niet gelukt. De kennis bij de klantenservice is er helaas niet.

 

Aanleiding voor deze wijzigingen:

Zowel de smartview en smartings functie ( scherm van mobiel spiegelen op tv) werken bij mij niet. Het enige wat zeer incidenteel voor een deel werkt is smart things. De optie scherm spiegelen verschijnt soms. Telefoon geeft aan verbinding te maken met de tv. Het maken vd connectie verdwijnt in een soort wachtkamer en stopt ermee/ verdwijnt. Normaal geeft de tv aan dat er een apparaat verbinding wil maken en vraagt of dat het is toegestaan. Dat gebeurt helaas niet. 

Smartview werkt geweldig als het werkt maar met deze tv model niet.  Het verschijnt niet in de apparatenlijst. Tv Samsung model: UE65TU7000


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +9

@Demmy

Voor jouw aanleiding hoef je geen poorten open te zetten Demmy :neutral_face:

Wat heb je eigenlijk voor Experiabox ?

 

Nadat Samsung met vele acties mijn telefoon en tv officieel hebben kunnen uitsluiten was dit nog hun laatste advies.

 

Ik heb een Experia box V10.

 

Dank voor jouw reactie!!!

Reputatie 6
Badge +9

@Demmy

Als jij met je telefoon / tablet etc etc op dezelfde wifi zit als je tv moet het gewoon werken (los van het feit of je TV dit ondersteund)

Kan je wel streamen (Bijvoorbeeld YouTube) naar je TV met je telefoon ?

De poorten hebben hier helemaal niets mee te maken :expressionless:

Youtube, Netflix werken prima. Samsung tv op de eerste verdieping werkt ook prima.

 

Heb begrepen dat de wifiroute van netflix, youtube anders werkt dan scherm spiegelen.

 

Ik vind al die routeraanpassingen ook opmerkelijk. De 2 vd 3 aanpassingdn die wel gelukt zijn heeft er wel voor gezorgd dat de optie scherm spiegelen in smart things weer zichtbaar is. Dat heeft mnden niet gewerkt. Ga je toch twijfelen of de routerinstellingen er echt iets mee te maken hebben. 

Geluid afspelen werkt prima.Heb het ook vanuit een andere samsung telefoon uitgeprobeerd. zelfde resultaat.

 

 

Reputatie 7

Port-forwardings zijn sowieso niet nodig om twee apparaten op het thuisnetwerk met elkaar te laten praten.

Dank voor het meedenken!