Beantwoord

Samsung tv's en blaupunkt xboost krijgen geen verbinding met router icm KPN SuperWifi 2.0

  • 23 July 2023
  • 12 reacties
  • 145 keer bekeken

Ik heb 3 samsung LED tv's en 2 blaupunkt xbooster stofzuigers.
Sinds KPN het netwerkgebeuren heeft veranderd heb ik de tv's aan moeten sluiten via de kabel, en ook nadat ik de stozuigers meerdere keren heb gereset krijgen die geen verbinding.
Met de eufy camera's had ik eerst ook problemen, maar die doen het nu wel weer.
Ik gebruik 2 KPN super wifi 2.0 wifi versterkers.
Er wordt gemeld dat je de xboosters moet resetten, gedaan, werkt dus nog steeds niet.

Inloggen op KPN THUIS via de mobiele telefoon en dan naar thuisnetwerk, geavanceerde opties naar ZTE lukt niet omdat ik geen idee heb wat het wachtwoord is.
Router “opsplitsen” wordt ook genoemd, maar ik heb zoals ik typte 2 versterkers dus heb het idee dat dat weinig nut heeft om alleen de router te switchen.
De mobiele telefoon en een verouderde lenovo laptop hebben er geen problemen mee, maar 2 oudere laptops kunnen ook de 2.4 hrtz niet vinden en moeten ook draaien via lan.
 

Dus...alle opties die er waren heb ik geprobeerd en tot zo ver is er niets veranderd. TV's en stofzuigers krijgen geen verbinding, een laptop en mobiele telefoon wel en ik weet niet meer hoe het op te lossen.

De oorzaak ligt bij KPN, maar een monteur die het zou moeten komen oplossen omdat de oorzaak bij de provider zelf ligt kost 75 euro.
Vandaar deze vraag hier op het forum om mee te beginnen :-) 

icon

Beste antwoord door BruisTablet 23 July 2023, 19:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb 3 samsung LED tv's en 2 blaupunkt xbooster stofzuigers.
Sinds KPN het netwerkgebeuren heeft veranderd heb ik de tv's aan moeten sluiten via de kabel, en ook nadat ik de stozuigers meerdere keren heb gereset krijgen die geen verbinding.
Met de eufy camera's had ik eerst ook problemen, maar die doen het nu wel weer.
Ik gebruik 2 KPN super wifi 2.0 wifi versterkers.
Er wordt gemeld dat je de xboosters moet resetten, gedaan, werkt dus nog steeds niet.

Inloggen op KPN THUIS via de mobiele telefoon en dan naar thuisnetwerk, geavanceerde opties naar ZTE lukt niet omdat ik geen idee heb wat het wachtwoord is.
Router “opsplitsen” wordt ook genoemd, maar ik heb zoals ik typte 2 versterkers dus heb het idee dat dat weinig nut heeft om alleen de router te switchen.
De mobiele telefoon en een verouderde lenovo laptop hebben er geen problemen mee, maar 2 oudere laptops kunnen ook de 2.4 hrtz niet vinden en moeten ook draaien via lan.
 

Dus...alle opties die er waren heb ik geprobeerd en tot zo ver is er niets veranderd. TV's en stofzuigers krijgen geen verbinding, een laptop en mobiele telefoon wel en ik weet niet meer hoe het op te lossen.

De oorzaak ligt bij KPN, maar een monteur die het zou moeten komen oplossen omdat de oorzaak bij de provider zelf ligt kost 75 euro.
Vandaar deze vraag hier op het forum om mee te beginnen :-) 

Welk modem gaat het hier over. Al eens op de superwifi ingelogd om daar via extra wifi een separate wifinaam op 2.4 of 5ghz te maken voor de apparaten met verbindingsproblemen.

Hallo Bruis Tablet :-) 

Modum = Experia box V10. De twee versterkers zijn Super wifi 2.0 Ik heb geen idee hoe ik daar op in moet loggen omdat ik dan naar dat ZTE wordt gestuurd en daar niet verder kom wegens wachtwoord gebeuren. 

Sommige apparaten werken er wel op, maar de samsung tv's geven een foutmelding en de xbooster stofzuigers van blaupunkt kunnen er ook niet op inloggen.

Reputatie 7
Badge +8

Hallo Bruis Tablet :-) 

Modum = Experia box V10. De twee versterkers zijn Super wifi 2.0 Ik heb geen idee hoe ik daar op in moet loggen omdat ik dan naar dat ZTE wordt gestuurd en daar niet verder kom wegens wachtwoord gebeuren. 

Sommige apparaten werken er wel op, maar de samsung tv's geven een foutmelding en de xbooster stofzuigers van blaupunkt kunnen er ook niet op inloggen.

Ok download op een smartphone of tablet of laptop eens de app Fing. Hier is een scan van het thuis netwerk te doen. De superwifi 2.0 zouden beiden hierin voor moeten komen. De technische model naam is WE620242 als extra leidraad.

Bij deze superwifi staat een ip adres . Kopieer dit naar de browser om hiermee verbinding te maken. Het paswoord om in te loggen kan worden afgelezen van de superwifi die blauw knippert.

Eenmaal ingelogd zit hier een optie extra extra. Zet extrawifi 2.4 aan en noteer de naam en wachtwoord voor deze wifi. Het kan ook naar eigen waardes veranderd worden.

Maak nu met de smartphone verbinding met dit 2.4 extra wifi netwerk door via wifi op de telefoon verbinding te maken met dit nieuwe netwerk.

Probeer nu de probleem apparaten opnieuw te koppelen via wifi waarbij gebruik gemaakt wordt van de bij extra wifi gebruikte wifi naam (ssid) en bijbehorend paswoord.

Als de samsung tv en/of stofzuiger op 5Ghz wifi kunnen werken kan bovenstaand verhaal ook herhaald worden om op 5 Ghz te koppelen.

Ok, dank je Bruis Tablet.

 

Ik ga dat morgen uitvogelen. Ik heb de tv's al aan de lan, dus dat is verder wel prima.
Volgens mij hebben in ieder gevalde xboosters juist problemen met 5 ghz. Die werken alleen op 2.4 Ghz.
Daar had ik al problemen mee, maar de nieuwe tv wilde nu ook geen verbinding met het netwerk maken en toen ik het opnieuw opstartte gaf de andere tv beneden hetzelfde probleem aan.
Wat dat betreft kan KPN best alles op willen boosten, maar dit is behoorlijk vervelend. 
En dat je dan ook nog door hun fouten 75 euro voor een monteur moet gaan betalen voor 45 minuten en dan extra terwijl ze zelf het hebben veroorzaakt,vind ik nogal idioot.
Wederom hartstikke bedankt voor de uitleg en de hulp.
Werkt het niet dan gaan we eens kijken wat Ziggo zoal heeft aan te bieden. 
Die sturen een monteur die je help aan te leggen en wanneer er problemen zijn dan komt er gewoon iemand langs zonder dat ze je een poot uittrekken of dat je een dame aan de telefoon krijgt die niet snapt wat je bedoelt en je dan per ongeluk weg drukt waarna je weer weet ik het hoe lang moet gaan wachten op de volgende, die net zoveel ( niet ) weet  :-) 

 

Ok Bruis Tablet:

Ik heb gedaan wat je zei en met het ip-adres beland bij de de browser en de superwifi knipperde blauw.
Het wachtwoord staat inderdaad achterop maar na drie keer dat wachtwoord geprobeerd te hebben krijg ik elke keer te lezen dat het wachtwoord niet klopt.
Dus… jammer maar helaas. 
Er staat wel duidelijk onder dat wanneer ik zou hebben ingelogd, ik het ww moet veranderen maar ik heb nog nooit op die dingen ingelogd, dus wat er nu weer aan de hand is, ik heb geen idee.
Alsnog bedankt.

Hallo Bruis Tablet

 

Na veel zoeken is het gelukt om het wachtwoord te vinden.
Ik heb wifi van 2.4 Ghz aangezet en ga mogen proberen de apparaten toe te voegen tot het netwerk :-)

Nogmaals hartstikke bedankt voor je geduld en hulp.

Reputatie 7
Badge +8

Hallo Bruis Tablet

 

Na veel zoeken is het gelukt om het wachtwoord te vinden.
Ik heb wifi van 2.4 Ghz aangezet en ga mogen proberen de apparaten toe te voegen tot het netwerk :-)

Nogmaals hartstikke bedankt voor je geduld en hulp.

De v10 en superwifi en de thuis app van KPN vormen helaas geen samenhangend geheel. Het zijn allemaal producten uit andere tijdsperiodes die enigzins samenwerken. Daar komt nog bij dat het handiger was geweest als ze die extrawifi optie gewoon in de thuis app hadden gemaakt.  Ze zijn bij kpn met een grootschalig herzienings programma bezig voor alle software voor al deze apparaten maar het zal nog wel ff duren voordat dit overal zal landen. Succes morgen.

Goedemorgen Bruis Tablet.

 

Ik heb ww gevonden van wifi, heb gedaan wat je me vertelde met het extra wifi 2.4 aanzetten en krijg dit te zien.

Wanneer ik de echter de blaupunkt xbooster stofzuiger contact wil laten krijgen met de 2.4 extra wifi kan het apparaat het niet vinden.

Ik heb de router en beide wifi 2.0 versterkers herstart nadat ik het had aangezet, wederom geprobeerd de xbooster aan te sluiten op het netwerk.

De telefoon heeft verbinding met het netwerk, bluebot, de app voor de xbooster zou dus gewoon verbinding moeten krijgen met wifi 2.4. maar blijkbaar heeft het er nog steeds geen zin in.
Dit is wat er te zien is op mijn KPN extra wifi account.

Wat kan daar verkeerd aan zijn? Net als bij 5G kan de xbooster het wifi signaal op de één of andere manier niet vinden.
 


 


 

Reputatie 7
Badge +24

Misschien de WiFi modus op b/g/n zetten?

Reputatie 7
Badge +8

Goedemorgen Bruis Tablet.

 

Ik heb ww gevonden van wifi, heb gedaan wat je me vertelde met het extra wifi 2.4 aanzetten en krijg dit te zien.

Wanneer ik de echter de blaupunkt xbooster stofzuiger contact wil laten krijgen met de 2.4 extra wifi kan het apparaat het niet vinden.

Ik heb de router en beide wifi 2.0 versterkers herstart nadat ik het had aangezet, wederom geprobeerd de xbooster aan te sluiten op het netwerk.

De telefoon heeft verbinding met het netwerk, bluebot, de app voor de xbooster zou dus gewoon verbinding moeten krijgen met wifi 2.4. maar blijkbaar heeft het er nog steeds geen zin in.
Dit is wat er te zien is op mijn KPN extra wifi account.

Wat kan daar verkeerd aan zijn? Net als bij 5G kan de xbooster het wifi signaal op de één of andere manier niet vinden.
 


 


 

Is het geprobeerd met slechts 1 superwifi aan op een ethernet op de v10.

Reputatie 7
Badge +24

@BruisTablet waarom quot u steeds hele reacties? Het topic word zo onnodig langdradig.

Reputatie 7
Badge +8

@BruisTablet waarom quot u steeds hele reacties? Het topic word zo onnodig langdradig.

Geen idee. Waarom blijven sommige links op de snelweg sukkelen. Weet ik ook niet. Het is niet bewust. Nu toch alsnog een quote gebruikt. Ik zal er aan denken volgende keren.