Sinds de Box 12 geen verbinding meer met camera's, andere apparaten wel

  • 20 November 2021
  • 11 reacties
  • 260 keer bekeken

Ik heb sinds deze week een experia 12 box. Echter kan ik nu veel apparaten niet meer verbinden omdat deze( ook na resetten) aangeven dat het wachtwoord fout is. En ik weet zeker dat deze goed is. 

 

Het gekke is dat het bekabeldwel werkt maar niet met wifi

Het gaan onder andere om vier foscam C1 camera en een plugwise module voor uitlezen van stroom gebruik. 

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

meestal word de wifinaam en het wachtwoord van motive gedownload.Is het niet het wachtwoord van het oude modem?

eventueel kan je in mijnmodem.kpn (het admin wachtwoord staat op de sticker) de naam en wachtwoord zelf aan passen naar een gewenste,of gewoon naar wat de standaard is.

Instellingen zijn automatisch overgenomen en daarmee werken alle telefoons laptops wel weer alleen die camera,s en plugwise module niet meer. Erg frustrerend 

dan kunt u wifi 6 misschien uitzetten.

Wifi 6?

Zet in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).
Je vindt deze instellingen onder WiFi  → Advanced

Inloggen gaat via mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Wifi 6?

ja,dat is 802.11AX.Een nieuwe versie van wifi.Die kan problemen leveren.Zie hierboven hoe je die uitzet.

Reputatie 7

Ik denk eerder dat die apparatuur op de 2.4ghz band werken volgens mij iig bij plugwise zo,... En dat is momenteel nog niet mogelijk om apart in te regelen in de box12 vanwege de niet aanpasbare bandsteering functionaliteit. En laat nu daar al deze ellende mee begonnen te zijn. Kpn is wel bezig met een update, maar voorlopig komt die nog niet naar hun eigen zeggen,... 

Ik denk eerder dat die apparatuur op de 2.4ghz band werken,... En dat is momenteel nog niet mogelijk om apart in te regelen in de box12 vanwege de niet aanpasbare bandsteering functionaliteit. En laat nu daar al deze ellende mee begonnen te zijn. Kpn is wel bezig met een update, maar voorlopig komt die nog niet naar hun eigen zeggen,... 

ja,daar was ik ook al bang voor.Maar ik zou eerst dit proberen en daarna misschien een omruil naar een v10.

Is tot op heden nog niet gelukt. Na alle aanpassingen. Dan maar klagen bij KPN en vragen om een nieuwe v10 box.

 

Bedankt allemaal voor jullie mee denken 👍

Is tot op heden nog niet gelukt. Na alle aanpassingen. Dan maar klagen bij KPN en vragen om een nieuwe v10 box.

 

Bedankt allemaal voor jullie mee denken 👍

ok,ik heb je in een privebericht een tip gegeven @PD5DEN !