Beantwoord

Sinds ik glasvezel heb, wordt NordVPN geblokkeerd

  • 14 February 2022
  • 11 reacties
  • 577 keer bekeken

Na aansluiting van de glasvezelkabel kan ik geen verbinding meer maken met mijn Nord/Vpn. Ik krijg telkens de melding dat mijn verbiding wordt geblokkeerd.

Ik heb zo ongeveer alles geprobeerd wat over het web hierover wordt gezegd. Tevens heb ik meerdere malen contact gehad met de KPN service. Hopelijk heeft u een oplossing.

 

Met vriendelijke groeten.

B.Derks

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 16 February 2022, 13:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

VPN wordt door KPN niet geblokkeerd.

Het enigste verschil t.o.v. koper is dat je na de migratie naar glas een ander IP-adres hebt gekregen.

Misschien de VPN op koper verwijderen en dan weer even opnieuw opbouwen als zijnde een nieuwe VPN-installatie.

Succes.

 

 

Dit heb ik al gedaan, maar het brengt geen verbetering. Wel heb ik de adapter-instellingen bekeken en gezien dat de vpn adapters uitgeschakeld zijn. Hoe kan ik deze instellingen inschakelen?

 

Bedankt voor uw  reacties

Reputatie 7

Heb jij een XGS.PON glasvezel aansluiting, te herkennen aan dit glasvezelkastje?

 

Ik heb dit kastje niet. Mijn kastje is het gewone kastje door KPN geïnstalleerd.

Bedankt voor uw reactie

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb dit kastje niet. Mijn kastje is het gewone kastje door KPN geïnstalleerd.

Bedankt voor uw reactie

KPN heeft geen gewone kastjes. KPN heeft heel veel verschillende kastjes en ze zijn allemaal heel bijzonder. Welk kastje heeft u precies? Kleur, vorm, merk, type? 

Wat bedoel je met VPN-adapters? een stukje software op een (Windows???)-pc???

Het modem heeft zoiets niet.

 

Reputatie 7

Ik heb dit kastje niet. Mijn kastje is het gewone kastje door KPN geïnstalleerd.

Het kastje op de foto is ook een gewoon kastje van kpn.

Welk kastje heb je dan wel?

Plaats anders eens een foto.

Dit heb ik al gedaan, maar het brengt geen verbetering. Wel heb ik de adapter-instellingen bekeken en gezien dat de vpn adapters uitgeschakeld zijn. Hoe kan ik deze instellingen inschakelen?

 

Bedankt voor uw  reacties

Hoi @Bert VPN .  Heb je misschien ook een screenshot hiervan?  Kun je eventueel ook rechtsklikken op zo'n adapter en die dan inschakelen?  Misschien is het wel raadzaam om alle VPN software te verwijderen en helemaal opnieuw te beginne. 

Bedankt voor het antwoord. Ik heb dit al eerder gedaan. Ik heb alles van Vpn verwijderd en weer alles opnieuw geïnstalleerd. Dit helpt niet. We l heb ik nog het volgende. Op mijn tablet, smartphone en LAPTOP werkt het wel. Deze zijn op hetzelfde internet aangesloten. Bij  de laptop zie ik echter iets anders: Bij de adapter instellingen zie ik dat NORDLYNX TUNNEL is aangesloten (geen rood kruisje)  en dat is bij mijn pc niet ( wel rood kruisje).Mijn pc zit op hetzelfde netwerk

Hoe kan ik dit rood kruisje verwijderen, dus Nordlynx Tunnel inschakelen. Alvast bedankt voor je teactie

Ik weet nu vrij zeker dat het ergens op de PC misgaat. Maar als ik daar bij ga proberen te helpen begeef ik mij op glad ijs. Bij mijn weten maakt NordVPN een soort virtuele adapter aan waar je verbinding dan over loopt. Blijkbaar is dat bij jou niet goed geconfigureerd. Misschien weten ze op het forum van NordVPN raad.

Er zijn wel troubleshooters op het internet te vinden zoals hieronder. (deze deel ik op persoonlijke titel zonder ENIGE garantie. Ik probeer alleen mee te denken)

https://www.techadvisor.com/how-to/security/how-fix-nordvpn-connection-problems-3692918/#:~:text=If%20you%20still%20can't,it%20and%20log%20back%20in.

Bedankt voor je reactie. Ik zal je advies opvolgen. Ik zal tzt nog hierop reageren.