Vraag

Sinds KPN werkzaamheden heeft gedaan, maken Wiz lampen geen verbinding meer.

  • 29 March 2024
  • 13 reacties
  • 72 keer bekeken

Goedemiddag

 

Mijn hele huis heb ik voorzien van wizlampen, 26 Maart zijn er werkzaamheden geweest aan het netwerk door KPN en nu werken de lampen niet meer. Heb ze verwijderd maar krijg ze niet meer gekoppeld, waar zou dit aan kunnen liggen


13 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Wat gebeurt er precies als je ze probeert te koppelen? Krijg je foutmeldingen te zien?

Ik krijg idd een fotmelding, lampen vorige week nog aangevuld en gebruikt het netwerk van wiz op ze te instaleren omdat er 2.4 GHz nodig is. Het heeft altijd gewerkt en nu opeens een deel van de lampen niet meer. App verwijderd, nieuw account gemaakt en lampen op deze manier geprobeerd toe te voegen maar helaas! Leuk die werkzaamheden op het net

Reputatie 7
Badge +8

Werkzaamheden aan het net kunnen haast nooit de oorzaak zijn van individuele problemen met apparatuur binnenhuis. Of je hebt dan helemaal geen internet. Maar als dan ook een deel van je lampen niet werkt, dan moet je het probleem bij Wiz zoeken.

Mocht het zo zijn dan kan je altijd je modem opnieuw opstarten. 

Ook is het handig om je foutmelding te delen. Daar staat vaak interessante informatie in.

 

Hij stopt bij Broadcast (Upd) op lokaal netwerk, ik gaat dat naar handmatig, maak verbinding met de wifi (Wizconfig….) zodra deze gekoppeld is gaat hij handmatig verbinding maken, hij zegt dan geen apparaat gevonden en mag ik het opnieuw proberen

Reputatie 7
Badge +8

Heb je de modem al herstart, of gereset?

Reputatie 7
Badge +24

Heel misschien was er nog geen IPv6 en is dat met die werkzaamheden erbij gekomen. Dat zou misschien gevolgen kunnen hebben voor de werking van die lampen.

Reputatie 7
Badge +24

... gebruikt het netwerk van wiz op ze te instaleren ...

Wat bedoelt u hier mee? Heeft u een apart WiFi netwerk voor de lampen?

Reputatie 7
Badge +8

@Nick83 Ik dacht dat KPN al standaard voor iedereen al IPv6 uitgerold had?

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 Ik dacht dat KPN al standaard voor iedereen al IPv6 uitgerold had?

Ja... Ik weet het niet. Misschien op het telefoonnetwerk nog niet helemaal bij iedereen? Bij KPN gaat alles "gefaseerd". Dat houd in dat het meestal jaren duurt voordat het klaar is 😄

Modem even gereset, heb er nu een aantal weten te koppelen maar het gaat niet van harte. Systeem is ook traag geworden. 

o en wat is IPv6, wifi in huis werkt verder goed

Reputatie 7
Badge +8

IPv6 is een internetprotocol. Alles valt te Googlen of te zoeken….

https://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Protocol_versie_6

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Robbertvdvelde, welkom hier. 

Ik lees dat het inmiddels wel is gelukt om een aantal lampen aan te sluiten. Is de rest inmiddels ook gelukt? En voor onze beeldvorming, gaat het om deze Wizlampen? Zou je ook willen aangeven welk model je specifiek hebt? 

Reageer