Beantwoord

Sinds update van de Experia Box V10a werkt mijn airco (IntesisHome) niet meer

  • 22 December 2022
  • 6 reacties
  • 57 keer bekeken

Enige maanden geleden is mijn router geupdate. Sindsdien doet mijn verbinding met de airco(IntesisHome) het niet meer. Nu blijkt dat wifi-b niet meer aangeboden wordt. Is dit apart in te stellen?

icon

Beste antwoord door TeWe 7 January 2023, 07:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @TeWe en welkom op het forum! Gek dat de airco sindsdien geen verbinding meer heeft. 😕 Ziet je airco je wifi netwerk helemaal niet meer, ook niet als je de airco even herstart? 

Zo niet, wat als je Extra Wifi instelt voor de airco? Kan hij die wel vinden? Ik ben benieuwd!  

Hi Sanne, bedankt voor jouw antwoord. Ik heb een oude router als wifi toegangspunt aangesloten, deze vind hij direkt en alles funktioneert dan. Echter weer zo'n ding in de kamer vind mijn vrouw geen oplossing (ik ook niet echt). Op de extra wifi word hij wel gevonden maar na invoeren password maakt hij geen verbinding. Verder viel het mij op dat in de router niet meer gekozen kan worden voor wifi-b.

Jammer dat KPN niet meldt dat je router wordt geupdate. Ik heb me suf gezocht en zou dit liever zelf uitvoeren.

Heb je een idee?

Reputatie 7
Badge +17

@TeWe Wifi-B is nog niet een term die ik eerder gehoord heb, waar zie je dit staan in de instellingen van de airco, of heb je dit gevonden? Goed begin dat hij het Extra Wifi netwerk wel ziet, wat als je een simpel wachtwoord instelt voor nu, zonder leestekens en dergelijke? Even tijdelijk om te zien hoe het verbinden dan gaat. 

Met wifi-B bedoel ik protocol 802.11b draadloos netwerk. Na lang stoeien is het gelukt. Bij het aanmelden op de extra-wifi wordt na geringe tijd het netwerk weer losgekoppeld. Het is schijnbaar noodzaak wanneer er verbinding is zo snel mogelijk aan te melden. Dit is nu gelukt en de verbinding blijft in stand.

Het blijft vreemd dat er onaangekondigd een modificatie doorgevoerd wordt door KPN. Sinds deze modificatie werd het apparaat niet meer herkend. Hopelijk blijft de optie extra netwerk behouden.

Bedankt voor de hulp Sanne.

Reputatie 7
Badge +17

Ik hoop het ook, fijn dat het toch gelukt is! Bedankt voor het terugkoppelen ook. 🙂 Mocht er toch weer eens verandering in komen, laat het hier gerust weten! 

Reputatie 7
Badge +8

Met wifi-B bedoel ik protocol 802.11b draadloos netwerk. Na lang stoeien is het gelukt. Bij het aanmelden op de extra-wifi wordt na geringe tijd het netwerk weer losgekoppeld. Het is schijnbaar noodzaak wanneer er verbinding is zo snel mogelijk aan te melden. Dit is nu gelukt en de verbinding blijft in stand.

Het blijft vreemd dat er onaangekondigd een modificatie doorgevoerd wordt door KPN. Sinds deze modificatie werd het apparaat niet meer herkend. Hopelijk blijft de optie extra netwerk behouden.

Bedankt voor de hulp Sanne.

De wifi 802.11b standaard stamt uit 1999. Het is nu 2023. Er zitten grenzen aan hoe lang iets ondersteunt kan blijven worden. De extrawifi functie is nog niet zo lang geleden toegevoegd en gaat niet verdwijnen.

Â