Beantwoord

Sinds zaterdag kan ik niet meer inloggen op PSN

  • 15 April 2020
  • 10 reacties
  • 195 keer bekeken

Hi! Hier hetzfde probleem nu, sinds zaterdag kan ik niet meer inloggen op PSN. Alles al geprobeerd en er is geen IP-ban. KPN werkt met dynamische IPs maar kunnen jullie geen 2e IP adres aanmaken als er zulke klachten zijn? Sinds vrijdag ben ik klant van jullie en heb nu al problemen... ik hoor graag een oplossing!  


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt oorspronkelijk topic

icon

Beste antwoord door Raymondt 18 April 2020, 14:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Shayankhan1988, welkom! We maken inderdaad geen tweede IP adres bij zulke klachten. Het IP-adres wat je bij ons hebt, wordt eigenlijk niet veranderd. Je krijgt bij dit soort dingen ook geen nieuw IP-adres, onder andere omdat de kans dan aanwezig is dat je anderen hiermee ‘opzadelt’. Heb je iets gehad aan de berichten uit het eerdere topic? Zoals daar door mijn collega van Abuse aangegeven wordt, zit een blokkade vaak aan de kant van PSN en kunnen wij daar niet zoveel mee. Kan jij inmiddels weer inloggen bij PSN?

Hoi @Marcia_ , net van de lijn PS support. Ik heb inderdaad een IP ban gekregen omdat er blijkbaar een aanval is geweest vanuit mijn IP adres naar hun netwerk. Zij geven aan dat deze ban verholpen kan worden met jullie hulp. Volgens hen zijn er 2 manieren:

  1. Vanuit jullie assistentie krijgen hoe ik mijn netwerk/router kan opschonen. Dus dat jullie mij even stapsgewijs kunnen uitleggen weke stappen ik moet ondernemen om alles op te schonen.
  2. Of de andere optie is dat jullie mijn IP adres verversen zodat er een getalletje van mijn IP adres veranderd. 

    Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen? 

Ik hoor het graag! 

Reputatie 7
Badge +30

Ah, top dat je erachter bent! Zoals ik in mijn vorige bericht aangaf: we geven hiervoor geen nieuwe IP-adressen uit. Daar kan ik je dus niet aan helpen. Jij kunt zelf je pc eens checken op virussen, malware etc. en ik heb begrepen dat je een tweestapsverificatie bij PSN in kunt stellen. Dat raad ik je van harte aan.

Hi @Marcia_ bedankt voor je reply naar dat geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Ik vraag ook niet om een 2e IP adres maar of jullie mij willen helpen uit te leggen hoe ik mijn modem/router kan opschonen? En of dat jullie mijn IP adres willen verversen?

De stappen die jij benoemt heb ik al gedaan namelijk. Een ander optie kan zijn dat jullie mij een nieuwe modem opsturen zodat die een nieuw IP adres kan aanmaken. Want sinds dat ik vorige week naar jullie ben overgestapt heb ik dit probleem. Dus het probleem ligt aan de router. Als nieuwe klant zijnde vind ik het wel raar dat ik zo'n antwoord krijg…

Dus wil je mij alsjeblieft helpen met de vragen die ik stel? :) dat zou ik erg waarderen. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +21

​​Ik vraag ook niet om een 2e IP adres maar of jullie mij willen helpen uit te leggen hoe ik mijn modem/router kan opschonen? En of dat jullie mijn IP adres willen verversen?

Jouw modem/router hoef je niet op te schonen, het kan ook niet. Als er bij jou thuis al een probleem is, ligt die in je eigen apparatuur zoals PC/laptop. Die kan je controleren op virussen en malware. Een 2e IP adres verstrekt KPN niet, en ook ‘verversen’ of een nieuw modem geeft geen ander IP adres. 

In het oorspronkelijke topic (klik hier) legt @Raymondt van KPN Abuse al uit, dat Sony heel makkelijk het probleem bij KPN op het bordje legt, terwijl ZIJ (Sony) jou blokkeren.

@RBxx Vanuit PS support heb ik dit bericht gekregen:


"IP adressen kunnen om verschillende redenen opgelegd worden, waarvan de voornaamste is dat vanuit dit IP adres mogelijk een aanval op de PlayStation servers is gedaan. In zo'n geval wordt jouw IP adres automatisch geblokt op onze servers. Dit wil niet zeggen dat jij dit persoonlijk bent geweest, de meeste IP adressen worden namelijk door Internet Service Providers (ISP's) toegekend en soms gewijzigd. Het kan hierdoor zijn dat jij een IP adres toegekend hebt gekregen dat in het verleden geblokt is bij PSN."

En het frappante is dat alle problemen zijn begonnen nadat ik ben overgestapt naar KPN en van hun een nieuw modem heb gekregen. 1+1=2 en dan is het volgens mij heel logisch dat het aan de modem ligt. Je hebt zeker gelijk, PSN heeft mij geblokkeerd, maar zoals ik het zie ligt het hier aan het nieuwe IP adres die ik via KPN heb gekregen. Dat zou niet de bedoeling moeten zijn. En zeker niet dat ik gauw word afgewimpeld zeker als de fout vanuit het IP adres komt. Er wordt niet eens geprobeerd om mee te denken.... 

Reputatie 7
Badge +21

@Shayankhan1988

Tja, als Sony maar IP adressen blijft blokkeren zonder zelf een procedure aan te bieden om de ban weer op te heffen, zal dit vaker voorkomen. Maar het is te makkelijk om dit bij de ISP’s neer te leggen. Sony moet zijn eigen probleem oplossen, het is geen fout van KPN.

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Shayankhan1988 ,

Geloof me, het is geen onwil vanuit KPN, zoals ik eerder al aangegeven heb. Het issue ligt hem toch echt bij Sony, alhoewel dat nu misschien anders lijkt. Ik ga proberen om die even uit te leggen:

Sony zet jouw ip-adres op een blocklist, maar zodra ze dat doen zijn ze op geen enkele manier bereid die er weer af te halen. Als ie er eenmaal op staat dan moet je zelf bij je provider maar een ander ip-adres regelen, en anders heb je pech. Verder zeggen ze dat er misbruik gepleegd is vanaf dat ip-adres, maar zodra je aan Sony vraagt om details hierover, kunnen ze die niet geven.

We willen je best helpen uiteraard om uit te leggen hoe je netwerk (niet je modem, daar is echt niets mis mee, daar kun je geen software op installeren en dus ook geen virussen of malware) op te schonen, maar ook daar geldt weer: als we je moeten vertellen hoe we het probleem op moeten lossen, moeten we wel in de eerste instantie weten wat het probleem exact is, en dat is de informatie die Sony niet wil geven. Veel duidelijker dan “er is *iets* aan de hand” wordt het niet. Dat is frustrerend, ook voor ons helaas, maar bedenk wel dat je zowel klant bent bij KPN als bij Sony in dit geval. Bij KPN krijg je waar je voor betaalt, namelijk toegang tot het internet. Bij Sony krijg je momenteel niet waar je voor betaalt, want zij hebben besloten om jou te blokkeren van het netwerk. Zij weren jou van de dienst waar je waarschijnlijk voor betaalt.

In andere topics die hierover gaan waarin ik schreef, kun je ook lezen dat ik diverse malen geprobeerd heb om contact met Sony op te nemen en samen met hen te kijken hoe we dit op een betere manier voortaan aan kunnen pakken. Sony blijft echter stug vasthouden aan deze bijzonder kromme werkwijze.

Mijn tip voor nu zou zijn om nogmaals contact op te nemen met Sony, en daar aan te geven dat je het netwerk opgeschoond hebt. Dat je op virussen gescand hebt en dat alles nu schoon is. Hopelijk kan dat ze ertoe bewegen om jouw ip-adres weer van de blacklist te verwijderen.

@Raymondt thanks voor je uitleg, dat helpt al in ieder geval! Ik zal dan wel weer contact met ze opnemen. 

Maar just to be sure, een nieuwe modem zal niet helpen aan het feit dat ik dan misschien een nieuw publieke IP adres krijg? Ik heb ook al geprobeerd UPnP aan te zetten en IPv6. Zijn er andere mogelijkheden? 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Met een nieuw modem bestaat er een kleine kans dat er een ander ip-adres komt, maar dat is ook echt niet meer dan een enorm kleine kans. Sony zal je moeten deblokkeren, ik vrees dat dat de enige oplossing is. Willen ze dat niet, dan uitgebreid vragen om wat er exact aan de hand is, wat het exacte probleem is, inclusief de logbestanden die dat aantonen. Kunnen ze dat ook niet, dan kun je ze officieel in gebreke stellen.