Beantwoord

Skype, telefoonnummer koppelen lukt niet door uitblijven sms

  • 8 August 2023
  • 4 reacties
  • 62 keer bekeken

Goedemiddag, 

Ik probeer mijn telefoonnummer te koppelen aan mijn Skype account, na contact te hebben gehad met  de klanten service van Skype gaven hun aan dat ik contact op moest nemen met KPN omdat ik geen SMS'je ontvang met de code om het nummer te bevestigen. Kan het zijn dat jullie deze blokkeren? Zo ja, kan dit ongedaan gemaakt worden, zo nee, hoe los ik dit anders op? 

Groet,

Michael

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 10 August 2023, 19:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Op vaste nummers is geen sms dienst. 

PS ik wist niet eens dat Skype nog bestaat. Hier al enkele jaren onbeperkt bellen. En naar familie buiten de EU bellen via WhatsApp. Meestal audio only.

Veel mensen gebruiken ook een VoIP dienst. Bijvoorbeeld cheapconnect. 

Beste Peter, 

Bedankt voor uw reactie, ik probeer echter een mobiel nummer te koppelen. Geen vast nummer. Ja Skype bestaat nog, een klant van mij wil graag op deze manier werken vanuit Amerika. Dat heeft hun voorkeur. 

Van Skype heb ik echt geen verstand meer. Het is al zeker 15 jaar geleden dat ik dat nog gebruikt heb.

Nog een ding: je gebruikt wel +316……. en niet 06 neem ik aan?

Bijna iedereen belt tegenwoordig overzees met Whatsapp, ik ook. Buiten wifi is dat ook slechts 1 MB per 4 minuten (audio only; video bellen veel meer). Dus zelfs buiten de deur kun daarmee je lang/veel overzees binnen je data bundel bellen.

Reputatie 7

 Hey Michael, welkom hier! We blokkeren niet specifiek iets op het gebied van sms ontvangen. Maar we zien het wel eens vaker dat sms’jes uit het buitenland niet goed binnenkomen. Vaak heeft dit dan te maken met iets vanuit de verzendende partij. Een of andere instelling aan hun kant die niet compatibel is met ons. Krijg je in het algemeen wel andere sms uit het buitenland binnen? Denk aan dingen als verificatie sms als je tweetraps authenticatie aan hebt staan ergens voor.