Vraag

slechte wifi bereik in klein gedeelte huis/garage

  • 6 July 2020
  • 4 reacties
  • 161 keer bekeken

Reputatie 1

Ik ben in het bezit van een Experiabox V10 en heb daar 2 Experia wifi versterkers (bedrade) op aangesloten. Mijn wifi is is goed tot uitstekend op alle 3 verdiepingen van mIjn huis, behalve in het voorste deel van mijn garage waar de Netatmo Presence Camera hangt. Camera werkt alleen via de 2.4 GHz
Ik heb in die hoek van de garage een stroomvoorziening waardoor ik een super Wifi versterker (=draadloos) dichtbij de Netatmo Precense kan ophangen en de andere kan aan de Experiabox V10. 

 

Heeft het zin om mijn wifi netwerk op deze wijze uit te breiden met superwifi om verbetering in het voorste gedeelte van mij garage te krijgen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Badge +19

Ik ken de situatie natuurlijk niet maar kan je dan niet beter een kabel trekken naar de camera? Is een stuk stabieler dan wifi. Het is dan wel weer wat werk.

Reputatie 1

De Netatmo Presence werkt alleen draadloos, heeft helaas geen ethernet aansluiting

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @hdj53!
Het is zoals @Joep1965 noemt altijd wat lastig oordelen op afstand. Zoals je het beschrijft zou het uitbreiden van je dekking met een wifiversterker er wel voor moeten kunnen zorgen dat je Netatmo camera op wifi kan. Houd wel rekening met de plaatsing van je wifiversterkers want de wifiversterkers hebben natuurlijk ook een goede verbinding nodig om door te kunnen geven(kan ook met kabel). Of het de moeite waard is en of er betere/goedkopere oplossingen zijn kan ik moeilijk beoordelen.

Reputatie 1

Hallo Thomas, de betreffende Netatmo Camera heb ik wel op wifi maar helaas met een sterk wisselend signaal in die hoek. Wisselt van 2 Mbps tot 72 Mbps terwijl de 2 andere camera’s wisselen tussen de 52 Mbps tot 72 Mbps. De 2 Mbps is te laag om buitenshuis via smartphone snel even beelden terug te zien. Bij gebruik netwerk thuis is het voldoende om beelden snel terug te zien. Een goedkope oplossing is wellicht een repeater (bijv van Fritz) in die hoek maar ik heb daar eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in, maar ook geen ervaring met repeaters.  Ik denk dat ik de super wifi ga proberen 

bedankt voor jouw reactie