Beantwoord

Slechte wifi, welke extender krijg/koop ik dan?

  • 19 September 2019
  • 8 reacties
  • 182 keer bekeken

Heb een nieuwe Experia V10 box in de gang staan met prima wifi naar boven (drie verdiepingen huis). Alleen aan de achterkant van het huis (nog wel in de serre) is de wifi slecht en daarom werkt bij beveiligingscameraatje dat op de serre zit niet (Logitech circle 2). Via de tools van KPN heb ik al diverse malen de wifi box laten resetten en telkens geeft ie aan dat het sigbnaal slecht is en dat ie andere kanalen heeft gekozen. Maar uiteindelijk is het resultaat steeds weer slecht. Toch krijg ik via die tool geen gratis extender/versterker aangeboden en zou ik er zelf eentje moeten gaan aanschaffen. Vind ik vreemd. En dan de vraag: welke is het meest geschikt? De ExperiaWifi (zwarte) voor 50e moet met kabel vlakbij de Experia box worden gezet, als ik het goed begrijp. Maar wie garandeert mij dan dat het signaal beter is dan van de huidige nieuwe V10 box? Alternatief is die starterkit met twee losse versterkers maar die is erg prijzig.
https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/starterkit-draadloze-wifiversterker-2-stuks/
Wat kan ik het beste doen? En beste KPN, waarom moet ik mijn versterker zelf betalen?
icon

Beste antwoord door Nadia 20 September 2019, 17:19

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Als u een wasbakje met waterkraan in de serre wilt, dan moet u dat toch ook zelf betalen? Dat krijgt u toch ook niet gratis en voor niets van uw water leverancier Vitens of Oasen? Dus waarom zou KPN u wel gratis wifi accespoints moeten toesturen?
Hallo @opdebank , ik zou een geschikt draadloos toegangspunt (Access Point) in een lokale computerwinkel kopen.
Het nadeel van de zwarte Experia WiFi is dat deze de WiFi op het V10-modem uitschakelt, dan kom je van de regen in de drup.
Als u een wasbakje met waterkraan in de serre wilt, dan moet u dat toch ook zelf betalen? Dat krijgt u toch ook niet gratis en voor niets van uw water leverancier Vitens of Oasen? Dus waarom zou KPN u wel gratis wifi accespoints moeten toesturen?
Nou, misschien omdat KPN overal in huis prima wifi belooft?
Hallo @opdebank , ik zou een geschikt draadloos toegangspunt (Access Point) in een lokale computerwinkel kopen.
Het nadeel van de zwarte Experia WiFi is dat deze de WiFi op het V10-modem uitschakelt, dan kom je van de regen in de drup.

Hallo Jan-D, dank voor je suggestie. Heb je misschien een concrete tip? En is dit makkelijk aan te sluiten aan een router?
Reputatie 7
Badge +24

Als u een wasbakje met waterkraan in de serre wilt, dan moet u dat toch ook zelf betalen? Dat krijgt u toch ook niet gratis en voor niets van uw water leverancier Vitens of Oasen? Dus waarom zou KPN u wel gratis wifi accespoints moeten toesturen?Nou, misschien omdat KPN overal in huis prima wifi belooft?

Ja... als je maar betaald. Ze zeggen niet dat ze dat gratis voor je gaan regelen.

Hallo @opdebank , ik zou een geschikt draadloos toegangspunt (Access Point) in een lokale computerwinkel kopen.
Het nadeel van de zwarte Experia WiFi is dat deze de WiFi op het V10-modem uitschakelt, dan kom je van de regen in de drup.
Hallo Jan-D, dank voor je suggestie. Heb je misschien een concrete tip? En is dit makkelijk aan te sluiten aan een router?

Hallo @opdebank , zelf heb ik goede ervaringen met TP-Link, maar er zijn meer goede merken, laat je goed voorlichten door een goede computerwinkel in je woonplaats.
Koop in ieder geval niet van die goedkope WiFi extenders van de Action, Kruidvat e.d., die verruimen je WiFi bereik wel maar halveren de snelheid omdat die apparaten maar 1 richting tegelijk kunnen verwerken en geen 2-richtingsverkeer. Goedkoop is duurkoop.
Een goede AP is relatief eenvoudig bekabeld op je modem aan te sluiten.


Hallo @opdebank , ik zou een geschikt draadloos toegangspunt (Access Point) in een lokale computerwinkel kopen.
Het nadeel van de zwarte Experia WiFi is dat deze de WiFi op het V10-modem uitschakelt, dan kom je van de regen in de drup.
Hallo Jan-D, dank voor je suggestie. Heb je misschien een concrete tip? En is dit makkelijk aan te sluiten aan een router?
Hallo @opdebank , zelf heb ik goede ervaringen met TP-Link, maar er zijn meer goede merken, laat je goed voorlichten door een goede computerwinkel in je woonplaats.
Koop in ieder geval niet van die goedkope WiFi extenders van de Action, Kruidvat e.d., die verruimen je WiFi bereik wel maar halveren de snelheid omdat die apparaten maar 1 richting tegelijk kunnen verwerken en geen 2-richtingsverkeer. Goedkoop is duurkoop.
Een goede AP is relatief eenvoudig bekabeld op je modem aan te sluiten.

Dank je @Jan-D. Dus het moet met een draad, kan niet draadloos. Ik ga het regelen!
Reputatie 7

Hallo @opdebank, welkom op het KPN forum. Wat vervelend dat de beveiligingscamera niet goed werkt in de serre. En je vermoedt dat het aan de WiFi ligt, drie etages omhoog heb je wel bereik. Vermoedelijk hebben de radiogolven (draadloos wifi) last van goed geïsoleerd glas (HR++), die het signaal afbuigt. Dat komt vaker voor. Het is zeer verstandig om een acces point (en dat is bedraad) in de serre te installeren.

Met de KPN WiFi Tuner hebben we ontwikkelt als een stukje service om je WiFi te optimaliseren. Hiermee kun heel eenvoudig zelf overal de wifi check doen én de wifi-kwaliteit in elke ruimte verbeteren. Dat doet de Tuner automatisch, door de instellingen van het modem aan te passen. Nog niet de gewenste kwaliteit? Dan geeft de Tuner nog andere tips, zoals het verplaatsen van je modem uit de hal / meterkast naar de woonkamer. Daar staat 'ie wat centraler in de woning, waardoor je beter bereik hebt in het hele huis. Of je krijgt kosteloos een Versterker. Wanneer je meerdere versterkers nodig hebt vragen we daar inderdaad een bijdrage voor.

Met de Starterkit Draadloze Wifiversterker (2 stuks), heb je goed materiaal in huis om zowel het bereik vergroten en de meeste snelheid vanaf het modem te behouden. Maar ook andere acces points die de deskundigen hier aanbevelen kun je uiteraard overwegen.

Reageer