Vraag

Slimme meter uitlezen

  • 21 October 2020
  • 57 reacties
  • 2661 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik had een Experiabox V9 maar die is vervangen door een V10 in verband met sneller internet (Hussel 500). Op deze nieuwe versie werkt mijn p1monitor voor het uitlezen van de slimme meter niet meer omdat de website met het toepasselijke ip-adres niet bereikbaar is. (pingen lukt wel).

Het probleem doet zich voor als ik de p1monitor installeer op een Raspberry Pi3 maar ook op de Pi4.

Is er een oplossing? Op de V9 had ik dit probleem niet.             


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

57 reacties

Nee, momenteel kun je geen grafieken downloaden. Tot een jaar terug is het standaard inzichtelijk. Er komt wel een abonnementsvorm met energy+ voor een euro per maand. Dan blijft het heroïsche verbruik ten alle tijde inzichtelijk. Maar daarvoor heb ik al een lifetime account bij slimmemeterportal. Dus voor mij niet noodzakelijk.

Misschien als vergelijk/referentie: Domoticz produceeert grofweg 100kilobyte per jaar in de vorm van een SQL database. Dat bestandje kan je backuppen op NAS o.i.d. En eventueel in delen of geheel naar Excel exporteren. En e.v.t. oudere data van voor de slimme metertijd toevoegen, zodat die dan ook grafisch zichtbaar wordt.

Ik ben helaas geen fan van data/statistieken zo maar weg te geven. Nu is het een klein bedrijfje wat iets naast de grote energieboer doet. Over 10 jaar kunnen ze gewoon opgekocht zijn en onderdeel zijn van die energieboer. Die weet dan precies wat voor prijzen die jouw moet of kan berekenen. Heb ik zelf eigenlijk achteraf gezien al een keer meegemaakt (ging toen om propaangas offerte), trap ik niet weer in. En verder heeft een deur-aan-deur energieverkoper een keer mijn handtekening vervalst en overduidelijk data en info onrechtmatig verkregen.

 

Reputatie 7

@peter-keetfm @Hoopvol We zijn hier weer opnieuw begonnen qua stroom :yum:

 

En morgen komt eindelijk mijn 3 fase kwh meter, deze week even er in plakken :sunglasses:

@peter-keetfm @Hoopvol We zijn hier weer opnieuw begonnen qua stroom :yum:

 

En morgen komt eindelijk mijn 3 fase kwh meter, deze week even er in plakken :sunglasses:


Werkt wel mooi die app

 

Reputatie 7

Jaaa is leuk hé! Ben vooral benieuwd wat ze met Energy nog meer zullen gaan introduceren, Die p1 meter bestaat krap aan een half jaartje.

Enne het gaat hier wel 30 jaar duren eer ik aan jou meterstanden toe ben :joy:

Jaaa is leuk hé! Ben vooral benieuwd wat ze met Energy nog meer zullen gaan introduceren, Die p1 meter bestaat krap aan een half jaartje.

Enne het gaat hier wel 30 jaar duren eer ik aan jou meterstanden toe ben :joy:

Ach ja een zwembad in de kelder met sauna

En bar met biljart 

Verbruikt nogal wat 😁

Reputatie 7

Haha Tja daar is niet tegenop te boxen! :joy:

@peter-keetfm @Hoopvol We zijn hier weer opnieuw begonnen qua stroom :yum:

 

En morgen komt eindelijk mijn 3 fase kwh meter, deze week even er in plakken :sunglasses:

Even een vraagje bevalt de 3 fase meter?