Vraag

Slimme thermostaat bedienen lukt niet meer zodra ik met telefoon niet op eigen wifi zit

  • 21 October 2021
  • 8 reacties
  • 150 keer bekeken

Na veel lopen zoeken en bellen op dit forum uitgekomen waar ik ook in problemen loop.

 

Ik krijg mij slimme thermostaat niet gekoppeld aan mijn telefoon zodra ik niet op de WiFi thuis zit.

Vandaag ook gebeld met KPN en ook zij konden me niet helpen. 

 

Ik heb (helaas) ook een Experia V10a

Via LAN DCHP een Fixed IP adres is gesteld en vervolgens bij NAT Port Mapping het IP adres van de thermostaat ingevuld. Precies zoals overal beschreven op internet.

 

IP adressen lijken niet te veranderen maar verbinding krijg ik buitens huis niet tot stand.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Na veel lopen zoeken en bellen op dit forum uitgekomen waar ik ook in problemen loop.

 

Ik krijg mij slimme thermostaat niet gekoppeld aan mijn telefoon zodra ik niet op de WiFi thuis zit.

Vandaag ook gebeld met KPN en ook zij konden me niet helpen. 

 

Ik heb (helaas) ook een Experia V10a

Via LAN DCHP een Fixed IP adres is gesteld en vervolgens bij NAT Port Mapping het IP adres van de thermostaat ingevuld. Precies zoals overal beschreven op internet.

 

IP adressen lijken niet te veranderen maar verbinding krijg ik buitens huis niet tot stand.

Kint u een schermafdruk plaatsen van de instellingen die u in de Experiabox gemaakt heeft?

 

Weet je zeker dat de thermostaat bereikbaar is op poort 80? Nest gebruikt bijvoorbeeld port 9543 en Toon gebruikt poort 10080.

Welke thermostaat heb jij?

Ik heb een rooted toon thermostaat. Op wiki geeft iedereen aan poort 80 te gebruiken.

Nu ook geprobeerd met poort 10080 en werkt helaas ook niet.

Reputatie 7
Badge +24

Ip adressen die beginnen met "192.168.2." hoef je niet weg te poetsen. Die heeft iedereen in huis.

Als u met 4G verbonden bent, gebruikt u dan wel het wan ip? Dat is een ip wat dus niet begint met "192.168.2." En wat je dus wel beter geheim kunt houden.

Heb  je enig idee hoe ik zo kan zien wel IP ik gebruik op 4G Nick?

Ik heb het gevonden. Mijn IP adres is al ik op de WiFi zit zo goed als gelijk aan het IP adres thuis. Zodra ik op 4G zit heb ik een geheel ander IP adres wat totaal niet overeenkomt met die van thuis