Vraag

Smart Home met veel wifi apparatuur

  • 3 January 2021
  • 3 reacties
  • 346 keer bekeken

Ik heb veel smart home devices aangeschaft. Dat ging goed totdat ik laatst nog 12 wifi lampen toevoegde. Sinds dat moment gingen er steeds 3-5 toestellen offline. Google mini's wilde niet meer luisteren en de deurbel ging continue offline. Als tussenoplossing heb ik mijn oude Asus router met een andere ssid de zolder apparaten later overnemen. 

Bij voorkeur draait alles met de apparatuur van kpn. Nu heb ik gelezen dat kpn een hardcap heeft van ongeveer 32 apparaten. Helaas bezit ik aanzienlijk meer apparaten (veel wifi lampen). Ik bezit de Experia 10Va met 1 extender op zolder. Nu vroeg ik mij af of de nieuwe wifi 6 modem wel meer producten kan managen? Of dat ik ergens een software aanpassingen kan uitvoeren.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je krijgt sowieso toch zomaar geen andere router van KPN.

Waarom heeft u geen Philips Hue systeem ofzo? Of een Homey? Of werkt u niet met Zigbee? Want zoveel apparaten op de WiFi gaat vroeg of laat een keer fout.

Je krijgt sowieso toch zomaar geen andere router van KPN.

Waarom heeft u geen Philips Hue systeem ofzo? Of een Homey? Of werkt u niet met Zigbee? Want zoveel apparaten op de WiFi gaat vroeg of laat een keer fout.

Ik had veel hombli lampen gekocht in een 2+2 actie ze maken geen naar geluid (Buzz) en werken bijzonder fijn. De switches maken wel een Buzz geluid.

In totaal heb ik 27 oplossingen van hombli actief (lampen, switches, sockets). 2 Google hubs, 2 mini's, 1 hello deurbel en nest thermostaat op de wifi naast 3 telefoons en af en toe 2 laptops. Zover ik weet kan ik hier geen ZigBee tussen zetten. Enige oplossing lijkt momenteel een nest wifi router X2 of andere lan aangesloten mesh oplossing die het aantal producten aankan. Dit is natuurlijk weer een investering om een soort verkapte ZigBee bridge te kopen en probleemloos verder te gaan.

Om onder de limiet te blijven heb ik momenteel 12 vaste toestellen op het wifi netwerk van mijn Asus router gezet. Dit geeft geen problemen voor besturing van de apparatuur via Google home of de assistente.

Totdat ik de tax aantikte en problemen begon te ervaren met KPN was ik nog niet bekend met de limiet van de Experia box anders was ik wel serieus naar ZigBee oplossingen gaan kijken.

Ik lees net op het forum dat de V12 bijzonder slecht werkt voor alles met een Chromecast of wireless printer. Dat betekent dat zo een overstap kansloos is op het deel na dat kpn bijna nooit iets wisselt.

Heeft iemand ervaring met Google nest wifi of andere mesh oplossing die bedraad kan worden aangesloten? Hoeveel connecties heb je tegelijkertijd getest.

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Divinedevil, welkom op het forum.

Ik ben bang dat KPN geen ondersteuning bied op zoveel apparaten in één netwerk. Je zou je eventueel kunnen verdiepen in het aanschaffen van een eigen router. 

In dit topic vindt je alles over het aanschaffen en aansluiten van een eigen modem: 

Â