Beantwoord

Smartverlichting werkt niet meer na aansluiten KPN Box 12

  • 28 June 2022
  • 12 reacties
  • 137 keer bekeken

Hi 

ik heb smartverlichting gekocht die alleen op 2.4ghz werkt. Met glasvezel kan ik niet zien welk kanaal  geselecteerd wordt. In ieder geval wordt de WiFi niet herkend. Wat moet ik doen om het aan de praat te krijgen? Gb

 

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

 

Hallo allen,

 

Vandaag heb ik de KPN box 12 aangesloten ivm overstap en kwam, net als GB44, tot de conclusie dat ik mijn smartverlichting niet meer aangesloten krijg.

De oplossing zoals hierboven beschreven is (voor zover ik kon ontdekken) niet meer mogelijk maar ik heb wel het topic gelezen over de extra wifi.

Dit heb ik geprobeerd maar ook hier geen ‘herkenning’ door mijn lampen.

Daarnaast wil ik ook niet dat ik steeds moet overschakelen naar een ander wifi-netwerk om mijn verlichting te bedienen, maar misschien is dat heel onwetend van me en is dat ook niet nodig en gaat het alleen om het instellen?

Wie kan mij verder helpen??

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door BruisTablet 29 June 2022, 08:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Daarnaast wil ik ook niet dat ik steeds moet overschakelen naar een ander wifi-netwerk om mijn verlichting te bedienen, maar misschien is dat heel onwetend van me en is dat ook niet nodig en gaat het alleen om het instellen?

Dat is inderdaad niet nodig. Mijn WiFi printer zit ook op een ander WiFi netwerk. Toch kunnen alle pc's en laptops er op printen. Zelfs die bekabeld aangesloten zijn 😉

De lampen zouden het op het Extra WiFi netwerk gewoon moeten doen. Als u daarbij het 5 Ghz gedeelte uit houd, dan is het gewoon een standaard 2,4 Ghz WiFi netwerk waarop alles zou moeten werken.

Daarnaast wil ik ook niet dat ik steeds moet overschakelen naar een ander wifi-netwerk om mijn verlichting te bedienen, maar misschien is dat heel onwetend van me en is dat ook niet nodig en gaat het alleen om het instellen?

Dat is inderdaad niet nodig. Mijn WiFi printer zit ook op een ander WiFi netwerk. Toch kunnen alle pc's en laptops er op printen. Zelfs die bekabeld aangesloten zijn 😉

De lampen zouden het op het Extra WiFi netwerk gewoon moeten doen. Als u daarbij het 5 Ghz gedeelte uit houd, dan is het gewoon een standaard 2,4 Ghz WiFi netwerk waarop alles zou moeten werken.

Bedankt voor de snelle reactie.

Bij het extra WiFi netwerk heb ik de 5 Ghz uit staan maar toch maken de lampen geen contact. Ik ga vandaag nog een poging doen...

Reputatie 7
Badge +7

heb je wel hetzelfde wifi netwerk incl hetzelfde wachtwoord in de nieuwe experia als in de oude?

heb je wel hetzelfde wifi netwerk incl hetzelfde wachtwoord in de nieuwe experia als in de oude?

Ik ben van een andere aanbieder overgestapt dus ik heb een nieuw wifi-netwerk. In de app van m'n lampen ook nieuwe netwerk moeten invoeren maar hij maakt toch geen verbinding.

Hallo @HildeL87 meestal helpt het de smart-toestanden te resetten naar fabriekswaarden, dus als nieuw uit de doos en dan opnieuw installeren.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +8

heb je wel hetzelfde wifi netwerk incl hetzelfde wachtwoord in de nieuwe experia als in de oude?

Ik ben van een andere aanbieder overgestapt dus ik heb een nieuw wifi-netwerk. In de app van m'n lampen ook nieuwe netwerk moeten invoeren maar hij maakt toch geen verbinding.

Meldt de smartphone ook tijdelijk aan op het Extrawifi netwerk als waar de lampen op moeten komen. Sommige installatieprocedures kunnen er niet mee omgaan dat de telefoon op een andere wifi naam zit aangemeld. 

Als lampen eenmaal aangemeld zijn dan kan de telefoon weer terugverhuizen naar het hoofdnetwerk.

Hallo @HildeL87 meestal helpt het de smart-toestanden te resetten naar fabriekswaarden, dus als nieuw uit de doos en dan opnieuw installeren.

Succes.

 

Ik heb de lampen verwijderd uit de app en wilde ze nu opnieuw aanmelden. Daar ging het dus mis. Of bedoelde u nog een andere actie?

heb je wel hetzelfde wifi netwerk incl hetzelfde wachtwoord in de nieuwe experia als in de oude?

Ik ben van een andere aanbieder overgestapt dus ik heb een nieuw wifi-netwerk. In de app van m'n lampen ook nieuwe netwerk moeten invoeren maar hij maakt toch geen verbinding.

Meldt de smartphone ook tijdelijk aan op het Extrawifi netwerk als waar de lampen op moeten komen. Sommige installatieprocedures kunnen er niet mee omgaan dat de telefoon op een andere wifi naam zit aangemeld. 

Als lampen eenmaal aangemeld zijn dan kan de telefoon weer terugverhuizen naar het hoofdnetwerk.

Ook op mijn telefoon ben ik overgeschakeld naar het extra Wifi-Netwerk. Helaas werd er ook dan geen contact gemaakt...

Hallo @HildeL87 een lamp verwijderen betekent niet dat deze ook gereset is. Even de handleiding er op naslaan hoe je de lampen reset en dan opnieuw aanmelden als nieuw uit de doos.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ben je nog met bovenstaande tips bezig geweest @HildeL87? Is het gelukt?

Ben je nog met bovenstaande tips bezig geweest @HildeL87? Is het gelukt?

Ik heb de tips meegenomen, had alles echter al geprobeerd zonder resultaat.

Geen idee hoe t komt, maar vandaag is t na vele pogingen toch gelukt om contact te maken en de lampen in te stellen.

Nog één lamp niet gelukt, maar wellicht na meerdere pogingen dat het alsnog lukt. Ik heb nog hoop ;)

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoop met je mee. Hopelijk de rest ook. Ik ben erg benieuwd.