Vraag

SMTP server niet bereikbaar vanuit huis

  • 30 June 2021
  • 35 reacties
  • 880 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat zei Argeweb hiervan?

Het feit dat je kan connecten en Argeweb de verbinding eruit gooit na een EHLO zegt eigenlijk al genoeg. Argeweb doet gekke dingen. Je kan connecten dus daar zit het probleem niet, het probleem zit em in het dichtgooien van de connectie door Argeweb. Geeft Argeweb nog een foutmelding of disconnecten ze simpelweg?

 

Het zal zeker opgelost moeten worden. Maar niet met een ander ip adres.

Overigens ben ik niet ontevreden over KPN hoor, maar de servicedesk is soms wat beperkt en snel van dat ze iets ondersteunen. Ik denk vaak terecht, maar in dit geval is het lastig te vinden issue.

Wat zei Argeweb hiervan?

Het feit dat je kan connecten en Argeweb de verbinding eruit gooit na een EHLO zegt eigenlijk al genoeg. Argeweb doet gekke dingen. Je kan connecten dus daar zit het probleem niet, het probleem zit em in het dichtgooien van de connectie door Argeweb. Geeft Argeweb nog een foutmelding of disconnecten ze simpelweg?

 

Dat issue heb ik zojuist nogmaals bij hun neergelegd.

Reputatie 7
Badge +21

@Dennis ABD of @Hanna_ Ze hebben mij gevraagd om bij KPN te vragen of mijn IP adres gewijzigd kan worden. Ik vermoed al wat het antwoord is, maar kan dat?

Waar zou dat voor nodig moeten zijn dan? Vermoeden ze misschien dat bij hun toch ergens het ip geblockt is? Erg zwak dit.

Inderdaad een vreemd verzoek. Wat willen ze daarmee bewijzen? Dat het via KPN met een ander ip-adres werkt heb jij al aangetoond bij jouw vriend (volgens jouw eerste bericht). 

En nog wat: het is beleid van KPN om geen ip-adres wijzigingen uit te voeren. Vraag het maar aan de gamers die een (d)dos aanval op hun ip-adres ondervinden.

Reputatie 7

Ik heb wel een nieuwe bevinding opgedaan. Vrijwel elke keer als ik mijn modem opnieuw opstart, dan lukt het mij om eenmaling een mail te versturen en daarna blokkeert alles weer.

Welke mailcliënt gebruik je om die mail te versturen?

Ontvang je wel gewoon mails?

Reputatie 7
Badge +7

Er zijn geen mogelijkheden aanwezig het IP adres te wijzigen. Het is niet enkel beleid, de tooling is er gewoonweg niet voor. Overigenss ben ik het met @Nick83  eens dat het een redelijk zwak antwoord is. “Wij kunnen de blokkade niet vinden dus los jij het maar op”

Ik heb wel een nieuwe bevinding opgedaan. Vrijwel elke keer als ik mijn modem opnieuw opstart, dan lukt het mij om eenmaling een mail te versturen en daarna blokkeert alles weer.

Welke mailcliënt gebruik je om die mail te versturen?

Ontvang je wel gewoon mails?

 

Ik heb de volgende combinaties gebruikt:

  1. Mac 1 met Apple Mail
  2. Mac 1 met Outlook
  3. Mac 2 met Apple Mail
  4. Mac 2 met Outlook
  5. Laptop 1 met Windows Mail
  6. Laptop 1 met Outlook
  7. Laptop 2 met Windows Mail
  8. Laptop 2 met Outlook
  9. iPhone 1 met Apple Mail
  10. iPhone 2 met Apple Mail
  11. iPad 1 met Apple Mail

Alle devices zijn voorzien van de laatste versies van de OS-en, voorzien van de laatste updates en dezelfde configuratie.

Ik kan de mailboxen openen en mail ontvangen.

Versturen kan alleen als ik niet verbonden ben met mijn thuis netwerk. 

 

Er zijn geen mogelijkheden aanwezig het IP adres te wijzigen. Het is niet enkel beleid, de tooling is er gewoonweg niet voor. Overigenss ben ik het met @Nick83  eens dat het een redelijk zwak antwoord is. “Wij kunnen de blokkade niet vinden dus los jij het maar op”

@Dennis ABD ik geef het door aan Argeweb.

Bedankt.

Even een reactie vanuit mijn kant … ik ben er vanwege andere prioriteiten/omstandigheden een tijd niet achteraan gegaan. Ik heb al die tijd via een omweg kunnen mailen. Halverwege november vergat ik deze omweg te gebruiken en merkte toen dat het mailen direct goed ging. Inmiddels mail ik alweer een week of 4 zonder omweg en werkt alles zoals het hoort. Geen idee of KPN of Argeweb na mijn laatste post nog iets verandert hebben, maar het werkt :-)

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties en tijd die daarin is gestoken!

 

Gr, Jurgen

Reputatie 7
Badge +13

Bedankt voor de update @JurgenCee! Fijn dat het weer werkt.