Beantwoord

Snel internet valt steeds terug

  • 19 April 2021
  • 6 reacties
  • 65 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds afgelopen vrijdag is mijn internet abonnement gewijzigd. Hierdoor is mijn internet fors versneld. Echter moet ik, als ik weg ben geweest en soms ook spontaan overdag, mijn wifi uit en aanzetten om het snelle internet te hebben. Via de speedtest heb ik als ik weg ben geweest een download van tussen de 30 en 45 Mbps. Als ik mijn wifi uit en aanzet een snelheid tussen de 130 en 170 Mbps.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan ik voorkomen dat ik continu de wifi uit en aan moet zetten?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 19 April 2021, 20:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Marc1967, langzaam wifi kan een hoop verschillende oorzaken en oplossingen hebben!
Had je onze wifimanager al eens helemaal doorlopen? Dit is de makkelijkste manier om de meeste winst te maken in snelheid en bereik van je Wifi.

Reputatie 1

Al 10x de wifi manager doorgelopen. Deze valt ten eerste zeer vaak weg, zodat ik opnieuw moet starten. Dan krijg ik de melding dat ik een afspraak moet maken met een gratis monteur. Tijdens het afspraak maken valt de wifi manager weer weg, dus weer opnieuw beginnen. Ondertussen heb ik een download van 9 mbts en moet ik morgen thuis een examen online maken. Ik heb een vermoedde dat ik binnenkort de formule 1 op tv kan kijken, want ik ben helemaal klaar met KPN!!!!! Bellen naar een servicedesk is niet mogelijk, continu kom je bij de Wifi manager uit die niet werkt!!!! Echt helemaal klaar met KPN!!!!! VANDAAG GRAAG OPGELOST ANDERS ZIT IK MORGEN BIJ ZIGGO!!!

 

Badge +19

Welke snelheid heb je nu als je bekabeld meet?

Reputatie 1

Geen  idee, want ik heb geen kabel. Het probleem is, als ik de wifi op mijn telefoon uit en aanzet, dan heb ik een veel hogere snelheid van rond de 110 mbts Nog wel niet de beloofde 200, maar veel beter. Ik heb wel twee super wifipunten van KPN staan. Ik ben bang dat eea niet goed is ingesteld.

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Marc1967, ik zie dat er inmiddels een monteur ingepland staat voor morgen!

Reputatie 1

Correct. Het blijft een drama met de wifi manager.  Bedankt in ieder geval.

Â