Beantwoord

Solaredge hd wave verbonden met DVS650 op de KPN Box 12

  • 11 August 2020
  • 22 reacties
  • 482 keer bekeken

Goedenmiddag na veel wifi problemen vorige week de box 12 gekregen sinsdien geen monitoring meer. Nu bericht van solaredge mail gehad dat ik het modem een statisch ip adres moet geven en dat ik poort 22222 en 22221 moet open zetten. Ik benĀ  niet echt een techneut en als ik inlog in het modem is het in het Engels.Ā  Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doen. Tevens kreeg ik te horen vandaag toen wij weeeeeer kpn belde dat de box 12 niet echt geschikt is voor kopere kabel terwijl ze hem zelf hebben opgestuurd. DaardoorĀ  nog meer ellende.... Wifi punten omdat het bij metenĀ  op 2 etages 14 /18 en na management 20/22 krijg ik niet. Hebben meer mensen zo'n laag wifi??Ā 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 19 August 2020, 09:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7

Nu bericht van solaredge mail gehad dat ik het modem een statisch ip adres moet geven en dat ik poort 22222 en 22221 moet open zetten.

Op jouw vorige Experia Box hoefde je poort 22221 en 22222 ook niet open te zetten en dan hoeft dat bij de V12 ook niet.

Heeft de SolarEdge wel een (wifi) verbinding met de V12?

Log eens in op de V12 en kijk of de SolarEdge tussen de aangesloten apparaten staat.

Ā 

Tevens kreeg ik te horen vandaag toen wij weeeeeer kpn belde dat de box 12 niet echt geschikt is voor kopere kabel terwijl ze hem zelf hebben opgestuurd. DaardoorĀ  nog meer ellende....

Wat een onzin is je daar verkondigd, de V12 is prima geschikt voor VDSL aansluitingen.

ha ha en het was nog welĀ  een kpn medewerker.

we hadden de experia v10 toen we de panelen kregen en het is toen allemaal geĆÆnstalleerd. alles ging goed tot ik de box 12 aansloot sindsdienĀ  heb ik van alles gedaan (Ā  ip adres gateway nr etc ingevoerd waarmee ik misschien nog meer ellende heb veroorzaakt)

er gaat een lan kabel in de dsv650 ( daar branden de 3 lichtjes van) de omvormer heeft geen wifi antenne.Ā 

de omvormer heeft wel verbinding want het eerste van de acht eentjes is zichtbaar.Ā 

Robin - SolarEdge Support Team said:

Beste,

De poort 22222 en 22221 openzetten en als het met LAn verbinding is ook een statisch IP adress geven.

Reputatie 7

Maar heeft de SolarEdgeĀ nu wel of niet een verbinding met de V12?

En vergeet alsjeblieft die poorten, dat is het standaard antwoord als ze het zelf niet meer weten.Ā :confounded:

Als port-forwardings nodig zouden zijn dan zouden vele vele mensen in de problemen komen omdat ze niet weten hoe ze zoiets in moeten stellen. Gelukkig hoevenĀ erĀ ook helemaal geen port-forwardings gemaakt te worden.

UHH ik denk het wel

Ā server:LAN

staus:10000000

DHCP failed

Reputatie 7

Blijkbaar niet dus immers DHCP failed.

Wat heb je allemaal veranderd op die SolarEdge?

Plaats anders eens screenshots.

Heb gedaan wat erop zo'n filmpje op youtube staat. Dit had de instalateur gemaild.

Ben niet heel erg technisch maar dit gaat mij effe te boven.

Ā 

Heb ook het modem en de router al stroomloos gehad maar dat hielp ook niet

Reputatie 7

Hmmm, dat zou niet moeten.

Kan jij het IP adres een instellen op 192.168.2.225 met netmask 255.255.255.0, Gateway 192.168.2.254 en DNS op 1.1.1.1 of 8.8.4.4.

Heb je dan wel verbinding?

Reputatie 7
Badge +24

Trek het utp kabeltje eens uit de Solar en stop dat in een laptop. Heeft u dan internet op die laptop? Rechtsonder bij het klokje wel wifi even uitzetten.

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb deze SolarEdge omvormer ook, waarom ga je dingen erin wijzigen? Dit moet je aan de installateur over laten. Sorry dat ik het zeg, maar mij is verteld om niet zelf eraan te zitten door de installateur. (VoltaSolar)

Reputatie 7
Badge +24

Dat zeggen installateurs altijd, die willen graag aan het werk blijvenĀ šŸ˜

Heb het ip net veranderd. Helaas komt nog steeds dhcp failed te staan

Ā 

Als ik mijn wifi uit zet op de laptop en de lan van de omvormer in de laptop steek komt erĀ  identificeren /geen internet te staan

Ā 

Ā 

Ā 

Reputatie 7

Dan lijktĀ er dus iets mis met die DVS650.

Kan je de adapters daarvan eens opnieuw pairen?

Mij heeft de instalateur juist een filmpje van you tube gestuurd zodat ik het zelf kon doen šŸ˜µšŸ˜µ.Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Mij heeft de instalateur juist een filmpje van you tube gestuurd zodat ik het zelf kon doen šŸ˜µšŸ˜µ.Ā 

Dat zal ook vast wel gaan. Maar dan moet wel de kabel / dvs in orde zijn.

Op de dsv branden alle 3 de lichtjesĀ 

Reputatie 7
Badge +22

Mij heeft de instalateur juist een filmpje van you tube gestuurd zodat ik het zelf kon doen šŸ˜µšŸ˜µ.Ā 

OkĆ© šŸ‘šŸ¼ top! šŸ‘ŒĀ 

Wel zie ik af en toe het derde lichtje (lan lampje) uit en aan gaan

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Siepies, welkom op het forum! Van dit soort apparaten heb ik zelf helaas ook weinig verstand maar als je laptop het op deze zelfde kabel ook niet doet zit het probleem ergens tussen die aansluiting en de experiabox.
Hoeveel DVS adapters heb je in huis? Hoe branden de lampjes op de andere adapters?Ā 
Is het mogelijk eens een lange internetkabel te proberen in plaats van de adapters?
Ook kan ik je aanraden de Devolo cockpit te gebruiken op je DVS adapters te beheren, zo kun je zien hoe die onderlinge verbinding er voor staat.

Ik ben er mee eens om eerst te kijken of de ā€œdraadlozeā€ DVS verbinding werkt, en er is nmi geen noodzaak om de instellingen van de omvormer te gaan veranderen als die eerder wel werkte.
Anders loop je de je de kans om een extra probleem te creƫren terwijl het eigenlijke probleem nog bestaat, mij ook bekend als kapot repareren.

Ik heb dezelfde omvormers trouwens, wat me opvalt is dat ze de DNS van goegel laten instellen, waar heb dat nou weer voor nodig ????

Ik doe overigens alles zo veel mogelijk aan kabels maar dit nu juist niet, wegens kans op blikseminslag. Hier heb een wifi kastje aan hangen wat ook omgekeerd kan werken.

Reputatie 7
Badge +20

@SiepiesĀ heb je de oorzaak nog kunnen vinden?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het opgelost is.Ā  Anders weet je ons te vinden!